Saturday, June 30, 2012

Kenangan bersama KUKKI...

Kukki ni nama parrot kami...bapak aku suka sangat pelihara parrot..aku pun tak tau kenapa...asal dia beli parrot je we all bg nama kukki....

So yang kat bawah ni tak silap aku merupakan parrot ketiga kami...2 yg sebelum ni mampos...yang ni pulak bapak aku jual....sebab di saat2 akhir ni KUKKI ni macam sawan babi skit...asal magrib je dia "menyalak"...asal panas skit je dia "menyalak"...time mak aku bagi dia makan dia patuk tangan mak aku...jadi sawan babi mcm tu...so bapak aku pun jual je la kat kawan dia... tanpa memberitahu kawan dia, penyakit atau kondisi sebenar kukki ni...hahahhaha...sbb kawan bapak aku slalu dah datang umah n berkenan kat kukki yang manja dan sopan(tak tau perangai sebenar)....so bapak aku ckp je nak jual dia terus sanggup nak beli...

*menyalak=mengeluarkan bunyi bising*

time dia buat muka kesian

Raya 2010..masa ni dah ada penyakit sawan ni ;p

Nampak tak kepala dia...tengah marah tu sebenarnya...dia nak patuk tangan aku

Ni time dia sejuk, ngantuk, malas layan...dia akan naikkan bulu kat muka dia


p/s: Kukki adalah satu2nya binatang yang aku pernah "belai n sentuh" dengan kasih sayang sepanjang hidup aku ;p

Yours truly,
-karbie-

No comments: