Friday, June 8, 2012

Syurga Ku....

Di sinilah aku dibesarkan...


Ni tempat lepak family..menonton tv bersama family...ruang sempit yang membuatkan kami rasa we are one big n happy family...*abaikan DIGIman atas sofa tu


Ni bilik aku zaman sekolah rendah...katil ni la tempat aku n my sis gegolek, bergaduh, mengumpat, bercerita....malam2 bila we all bosan, we all akan buat bising utk menarik perhatian parents...a few minutes kemudian bapak aku akan datang ajak tdur bilik diorang..hoyeahhh..suka sgt...


Ni bilik arwah nenek saya...tempat kegemaran saya lepak bila balik dari skool...kacau nenek saya tdo..kacau nenek saya mengaji..ajak nenek saya kluar tgk tv or main congkak..


 

Ni la meja study aku...besar gedabak..takde meja study specific sebenarnya...study dalam bilik, mmg pantang mak aku..nak study biar depan bijik mata dia...fuuuhhhh...ehemm..not bad...aku menjadi manusia walau takde meja study sendiri..muahahah..



Ni tempat saya main basikal sebelum dapat kluar pagar..sy hanya bleh keluar pagar pukul 5pm..bila mak saya dah balik kerja...so sebelum pukul 5pm kena la pusing2 dalam ni je dulu..pukul 7pm mak saya akan tercegat depan pagar macam warden asrama...pastikan saya balik rumah...huh...nak g mengorat pun susah ;p


Ni plak halaman rumah..dari kecik sampai ketua mmg mini zoo...banyak binatang esp burung2...bingit je...so malam2 tetiba ada bunyi pelik aku tak heran la..suara hantu n suara burung sama je...


Ni plak tempat jemur kain aka pondok tinjau...dari atas tu dpt tgk bapak saya ke mak saya ke dah balik..nampak je kereta diorg lalu menggelabah kemas apa yang patut ;p 


Cuba teka apa dalam bungkusan putih tu...hoyeahh...ni tempat basuh baju..mesin basuh zaman 60an tu..masih gagah berani hokay..(˘_˘")


 Ni pulak bilik my parents so called Master bedroom...tapi tak lama...bila aku masuk sekolah menengah, bilik ni jadi bilik aku..sbb ada a/c..aku halau my parents tdo bilik lain..Hªªhªhªªhªªhªhªª ...bapak aku tak leh sejuk2 ada penyakit batu karang..dulu2 la..

Ni plak hall..yang akan berfungsi sekali setahun..iaitu di hari raya...n usia sofa tu more than 20 years dah..aku tak try plak duduk..ntah2 dah reput..Hªªhªhªªhªªhªhªª 


Ok setiap bilik dalam rumah tu dah jadi store room...saya pun tak faham kenapa..penuh dgn barang2..hurmm..

Ok la...ni la serba sedikit syurga saya dari kecil hingga kini...I miss my home...

P/s : I'm coming home , coming home, coming home ;p

No comments: