Wednesday, March 21, 2012

Quiche Lagi

Hari ni kakak aku gila nak masak....so aku mintak nak makan Quiche..."Ok Siap!!!" hurmmm baikkan kakak aku..kekekeke

Psssttt!!! Korang nak belajar tak buat quiche??? meh aku ajar..senang je....aku curi recipe kakak aku...

Ok mula2 korang lenyet2 dough ni mengikut size bekas korang

Then Korang masukkan dough td dapam bekas n cucuk2 bagi keluar udara...then bakar dough ni dulu

Korang masak inti untuk quiche ni...ikut selera sendiri...

Then korang tuangkan inti tadi dalam dough yg telah dibakar sebentar tadi...


Then again korang masuk dalam oven for 20 minutes

Tadaaaaa..siap....waittt..tgu sejuk baru potong k..nanti hancur..



Ok sementra tgu Quiche sejuk jom makan maggi dulu...hehehe

ps: Senagkan??? keh keh keh.....


RESIPI LENGKAP


Yours Truly,
-karbie-

4 comments:

nanieydotcom said...

wah sgt senang tpi xberkesempatan nk buat..

wah2.. smpt lgi akak mkn maggi smbil tunggu quiche sejuk

p/s: xpenah thu pun pasal quiche ni.. mcm pai ke?

Karbie said...

Hehehe. Nnti ada masa try la buta..sodap la jugak....lebih kurang mcm pie la jugak tp giant size...lapar menunggu makan maggi dulu la...hehhehe

mrsRons said...

Typo... sedap gilo nampaknye..tak tak terliur

mrsRons said...

Typo... sedap gilo nampaknye..tak tak terliur