Saturday, March 31, 2012

Bawaku pergi!!

Pergi mana nyahhh???


Lagu Bawaku Pergi Akan Kena Banned???


Aih aku suka lagu ni..santai...malique mmg best la...hampir smua lagu2 dia mmg best...ada penghayatan..tapi awat kena banned ek??

Hurmm...apa reason dia??? Ada unsur negatif?? Aiseh..takkan melalui lagu pun anak2 remaja bleh terpengaruh kot...sampai kena banned tuh...aku paling suka part "buku merah jangan lupa bawa, moga2 belum tamat tempoh"...cool gila..Hªªhªhªªhªªhªhªª..

tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)



Ada ke org yang tafsir lagu ni kata ajak lari ke siam...gila apa ke..tang mana yang ada siam pun aku tak tahu...hahahaha...cetek kot orang yg review lagu ni...geografi failed ke nyahhhh..woooppsss..ada salji ke siam nooks???puncak apa yang di tawan kat siam tu nooks???Yeti ada ke kat saim nooks???setahu aku Yeti tu binatang misteri yang ada kat kawasan pergunungan Himalaya.. macam monyet ke bigfoot tu....agak2 la wehhh...

Yang aku pelik, kalau lagu mcm ni siap kena banned segala...how about cerita hantu, khurafat, bomoh setiap malam jumaat tu kenapa tak banned?? Bukan ke negatif gila unsur tu..how if anak2 muda nak try buat benda2 khurafat tu??? Macam mana pula dengan Filem2 rempit, gangsterisme, songlap bagai, ok je ditayangkan...tu unsur apa tu??? Positif ker??? Errrr #justasking...


Ps•Happy weekend everyone (っ˘з˘)っ~♥


Yours Truly,
-karbie-



3 comments:

mrsRons said...

lagu je nak band. magga yg merosakkan akidah xnk plak band..sengal

Karbie said...

sengal gigi betul la diorang nih...sempitttt....

mrsRons said...

sempit kadang2 sedap..ni sempit bangang