Thursday, March 8, 2012

Kerana FAHMI aku termengu..

​‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Baik skit hari ni bagi salamm...sebenarnya stress gila...sangkut jam 2 jam...aiseh...lenguh kaki aku tahu...hari ni driving tekan brek je kejenya...kalau manual tak tau la...syukur2 dengan apa yang ada..

Sampai je ofis terpandang keratan akhbar "Derita Budak Tong Sampah"...

Fahmi boleh hidup dengan mencari makan tepi jalan dan tong sampah sebab terlalu lapar...ada bapak pun tak berguna...tido je kejenya...Fahmi nak mengemis nanti ada orang akan maki hamun dia..ingatkan dia ni digunakan oleh sendikit...kadang2 dia cari makanan bukan nak isi perut dia je tapi perut bodoh bapak dia sama...

Kesian kot...kita ni dapat makanan yang tak sedap sikit je terus tolak tepi..buat muka bengis campak duit kat kaunter bayaran n berambus (mcm aku biasa buat je)...tu belum kira lagi beli kuih muih mcm org kebulur pastu makan 2 biji selebihnya terus buang...

Rupa2 nya masa kita buang makanan yg masih ELOK tu ada insan kelaparan yg duk korek tong sampah yg busuk lagi hanyir tu utk isi perut dia yang lapar...

Lebih menyayat hati FAHMI adalah anak kecil yang berusia 5 TAHUN :'(


P/s : tapi kenapa pengemis ni tak duduk berhampiran rumah aku..mesti aku tak buang makanan :(


Yours Truly,
-karbie-

2 comments:

Anonymous said...

baru tahu ke...muahhahaha

Karbie said...

haahah..baru la jugak