Saturday, December 31, 2011

Kesan Hindi Movie

Dulu2 aku minat jugak la hindi movie nih...time hindi movie tgh naik...SRK hero segala Hindi Film...masa Amitabh Bachan selalu jadi bapak...masa Shahrukh Khan, Salman Khan, Kajol, Rani Mukherjee, Kareena kapor tgh HOT...zaman2 aku muda remaja la...

Tapi serious aku memang puji filem2 hindustan nih...filem diorang mmg tahap INTERNATIONAL la...diorang punya penyampaian mmg ada VALUE....

Bukan apa semalam tiba2 my sis mintak aku download cerita 3 Idiots....dia kata ada sorang member dia kata this is a MUST watch movie...aku pernah la tgk tp macam huh biasa2 je la..maybe aku tak hayati sgt kot....tapi filem hindi ni satu la....NILAI KEMANUSIAAN mereke memag tinggi....so boleh menyentap jiwa sesiapa yang menonton....#justsaying


Ni antara movie yang patut korang tgk la....ada banyak agi tp aku lupa tajuk...

Amar Akbar Anthony (1979)

 

 

Ni cerita 3 beradik seperated and united after many years... sorang tu is brought up a Hindu, another a Muslim and the last (and most memorable) a Christian.

 

 Kabhi Kushi Kabhi Gham (2001) 

 

 

 

 Cerita pasal anak SRK ni anak angkat yang dijaga oleh family kaya...bila dia dah besar dia pilih pompuan miskin buat bini..so family tak restu..ending dia mmg touching habis la

 

3 Idiots (2009)

 

 

 Ni pun mengisahkan kemanusiaan....family n friendship value...so try la watch this movie...

 

 

Slumdog Millionaire (2008)

 

 

Ni semua org dah tgk kot....slumdog lagi banyak pengetahuan and experience sbb perjalanan hidup mereka sebenarnya adalah hidden knowlegde....kita semua belajar harapkan lecturer, cikgu n buku...tapi diotrang tak...

 

Cerita melayu banyak  yang cuba nak tiru cerita2 hindi ni..kenapa kita tak de idea nak buat cerita2 ni smua ..maybe sbb kita tak pernah lihat dunia seperti mereka melihat dunia mereka kot...kita ni lahir je kat dunia ni semua lengkap ...or maybe nilai2 kemanusiaan kita tidak lah setinggi mana pun..nak kaya n berjaya pun guna idea and hasil titik peluh orang lain #againjustsaying

 

 

 

No comments: