Saturday, December 10, 2011

Kenapa KARBIE? Kenapa EMPTYSOUL?

Kenapa emptysoul?? Kenapa karbie??
Okay...even my close friends pun slalu tanya kenapa email, gtalk,YM, aky slalu guna nick name karbie...meh aku cerita skit..


Sebenarnya nama tu kakak aku yg bagi...aku ni anak last aka bongsu..so bila tiba2 kakak aku melahirkan seorang bayi comel pada usia aku 18 tahun, tiba2 jugak aku jd takleh adapt dgn keadaan sekeliling..tiba2 ada budak dalam rumah mcm trauma ah kejap aku n smua org duk menatang dia kan...so smua org mcm tanya la nak panggil apa kat aku pasni..mak su confirm ah aku tak nak..mak mak ni too old hokay..so kakak aku cadangkan panggil kak baby...eeeyuuuu..so the...bajet manja la kan..geli geleman ketiak aku..kakbaby kak bi lama2 jadi la karbie...


So start dari situ la nick-name aku kat ym karbie...email aku yg tak formal pun nama karbie...nak menyamar pun guna karbie...main game pun guna nama karbie...chat apa2 pun guna nama karbie...hah gitu la mula nya nama KARBIE...tp skrg anak buah aku call me nana..so kadang2 anda bleh temui nickname karbienana..tu pun aku jugak..Hªªhªhªªhªªhªhªª ....


Bagaimana plak dgn emptysoul??? Kenapa blog aku nama emptysoul??empty sgt kah soul aku??? Meh nak cita skit..aku ni mmg minat menulis or menukil apa2 saja la..so masa aku buat degree dulu banyak masa terluang yg aku ada, so aku buat la my personal online-diary...ni private la..ni smua cerita aku yg org taktau pun...takde satu makhluk pun yg tau..its all about me n my soul...so aku namakan my personal diary tu as EMPTYSOUL....hah jgn coba2 nak cari la..korang tak akan jumpa diary tu..the diary is still available sampai hari ni...smua cerita tu insyaallah aku publish bila aku dah tak ada lagi..so anak cucu (kalau ada la) bleh la baca buat renungan kisah hidup nenek moyang mereka..Hªªhªhªªhªªhªhªª ..diary tu utk bacaan aku bila tua2 nanti...aku merasakan bila dah tua nanti, aku baca balik hasil penulisan aku tentang diri aku, memori dan sebagainya mesti best kan (kalau tak nyanyok la)...eh dah melalut kowt...ok so dari situ la aku ambil nama EMPTYSOUL utk blog aku ni...Jangan salah tafsir dgn blog title saya...my soul is not that empty...EMPTYSOUL hanyalah jiwa yang kadangkala sepi dan tertarik utk meluahkan kespian disini...bukan jiwa yang kosong..kerana jiwa2 yang kosong hanyalah jiwa tanpa IMAN :) sapa2 yg rasa jiwa mereka kosong sepi mai la share with me kat sini....


Love
-emptysoul-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: