Monday, December 26, 2011

Busy ke kat office?


Kadang2 aku pelik jugak..masa aku menganggur dulu...bila g alamanda kul 2,3,4 ptg...ada je org yg berpakaian lengkap kerja merayap kat situ..masa bila diorang keje sebenarnya...tak paham konsep bekerja mereka...

Skrg bila aku dah kerja...aku masuk ofis 830 turun lunch 1300...pastu kul 1800 plak la aku turun utk balik...takde la nak ckp aku bagus tp nak mengular ni mmg bukan sifat aku la...time kerja kerja la...curi2 la jugak bukak FB ke YM ke buat2 bz depan PC ke...tp utk merayap tu mmg tak la...aku mmg jenis punctual..lunch hour sejam mmg tak lebih seminit pun...

Tapi mcm mana mereka sempat berfoya foya ek???

Aku agak la...ni jadual kerja mereka ;)


 830am Masuk ofis

930am turun minum pagi...

1015 naik ofis check facebook...buat2 check email...kerut2 dahi skit depan PC....

1245 turun lunch...buat2 nak g bank..

1315 baru masuk ofis (ramai org kat bank)

1430 kluar solat zohor konon2 tak sempat masa lunch td...

1500 buat KERJA

1615 turun minum petang selaku asar....

1700 masuk ofis balik dgn muka basah (amik wudhu)...

1715 siap2 shut down PC ready nak punch card utk balik..(˘_˘")



Aku agak je la...sbb dulu aku pernah la buat practical kat satu tempat ni..and gaya hidup pekerja dia lebih kurang seperti di atas ;p


For me mencari rezeki biarlah ikhlas...nak bg anak bini makan kowt duit tu...#justsaying

Sekali sekala boleh la...tp kalau dah 4 kali seminggu apakah makna smua itu??? Siap bleh buat side income kowt dengan harta syarikat ;)

ps : tuduhan palsu juga satu dosa...tp aku tak menuduh cuma buat andaian palsu ...sila jangan terasa kalau anda tidak melakukannya ;)

Yours truly,
-es-

No comments: