Saturday, April 21, 2012

Sedap ke lari??

Persoalan kawan aku tgh duk chating lunch hour tadi...dia tanya aku sedap ke lari???

Jawapan aku tak sedap...sbb tak leh makan.sedap2 ni benda yg bleh makan dan mengasyikkan je...lari mana ada sedap...penat ada la....

Meh nak story skit, dulu zaman skool n uni aku paling fobia dgn LARI ni...time PJ kalau kena lari keliling padang utk warm up rasa nak menyumpah cikgu PJ...time kem or perkhemahan or apa2 la aktiviti luar, kan pagi2 ada senaman kan..pagi n petang..sesi riadah..hah aku la yg paling nak pitam...sbb takut kena lari..kalau aerobik ok lagi..masuk tang lari rasa nak pitam sebelum lari...punya la fobia dengan larian ni...jantung aku rasa nak pecah..aku slalu guna alasan, jantung aku bekas operate so aku tak bleh lari (20 years back kowt)agak2 ah dowh...huhu

Bila tua ni, aku try utk challenge myself..takkan mati kot dgn lari...So my first event was Terry Fox Run ..2.4km..keliling taman tasik titiwangsa je pun...uish not bad..aku tak mati pun lepas lari+jalan 2.4km...My first 5km event was "Walk for Hunger"...tp sebab jalan je so ok la..aku cuba...boleh je lepas finishing line..and aku tak mati...yes I can do it..bermula dari sini aku tak takut dah nak masuk larian..

Run for a reason..run for FUN....bukan la marathon runner pun..nama pun FUN RUN...gelak2 je la kan...penat jalan la...tak payah force urself ..bukan aku lari non-stop pun..instead lari kat taman aku masuk event..dapt lari ramai2...tu je...

Stamina aku tak kuat pun..aku lari 2 minit jalan 10 minit kot..Hªªhªhªªhªªhªhªª tapi bila sampai finishing line tu saat aku rasa dunia ini aku yg punya..wah gitu...heaven sgt...I did it..mcm tu la lebih kurang...

Tu je la best ke tak best lari ni...untung2 dapat turunkan berat badan coz banyak kalori yg dibakar, dapat hilangkan stress, dapat lahirkan minda yang sihat, dpt kepuasan diri...tak untung kalau terjatuh ke pengsan ke cramp ke...tu je la...

P/s : Aku bukan pelari..aku hanya pelarian...sekian...wassalam...(っ˘з˘)っ~♥


*credit to EJ membawa aku ke kancah ini ;p

Yours Truly,
-karbie-

No comments: