Thursday, April 19, 2012

Bila takde duit...

Stress gila bila takde duit...sbb biasa suka guna duit utk pembaziran...so bila duit dalam purse susut, dalam bank tak berapa nak banyak aku jadi stress...

Nak kluar pun takde mood..sebab nanti g shopping mall, tgk smua benda takleh beli..even benda yg murah pun rasa membazir kalau beli...nak makan pun kena pilih2 kedai...nak beli grocery pun pilih yang perlu je...nak beli kudapan pun rasa mcm tak payah la...nak beli kopi pun rasa rugi nye...hurmmm..

Tapi kalau dilatih dari dulu..hidup berjimat cermat...tak mebazir..kan bagus...makan kedai biasa pun boleh kenyang..rasa nak minum kopi beli je la nescafe dalam tin..rasa nak kudap2 beli je la kuih tepi jalan...rasa nak beli barang dapur g je la pasar borong..kalau rasa nak makan popcorn beli je yg kat wayang tu..takde garret segala...kalau baju belum lusuh jgn beli baju baru..selagi kasut tak jadi mulut buaya jgn masuk kedai kasut...alahai..errmmm sedih nye bunyi...

Tu semua ilusi aku time akhir bulan..bila gaji masuk semua ni tetiba mcm aku tak pernah tulis pun..aku lupa saat2 ni..manusia mudah lupa...aku suka buat2 lupa...

P/s : Entry ni saje nak melengahkan masa lunch aku..sbb sebenarnya aku rasa nak makan jCo...sib baik lunch hour dah habis..selamat duit aku...

Yours Truly,
-karbie-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

3 comments:

mrsRons said...

kedapan tu kueh ko?

Karbie said...

Kudap2 la...benda nok kunyah2 pembasuh mulut

mrsRons said...

oooo bRU tahu