Friday, January 13, 2012

Tulis apa dalam blog??

Hah ni juga persoalan minda ku sebelum aku berjinak dalam dunia blogging!!!


Tulis apa??


Mana aku tau...tulis je la apa korang nak tulis :p


Jgn marah..meh kita diskus..apa yg nak tulis...


Personal Blog

Ni yang jenis aku la..banyak cerita kisah hidup, family, friends, apa2 je la tentang diri kita...so called 'personal diaries' tapi yang dikongsi dengan dunia...

Entertainment

Ni jenis blog #retis...ko tulis je la apa2 pasal retis or dunia hiburan...apa2 je gossip terkini retis korang update la..gambar2 terkini retis ke..apa2 je la..kira korang ni PA retis la..tolong mereka menceritakan kisah mereka dalam blog korang..nama mereka naik, blog korang laris..win-win situation katanya...

Politics

(˘_˘") jenis blog yang aku tak suka n tak akan baca..Hªªhªhªªhªªhªhªª aku ni buta politik..so kalau nak tulis pasal pembesar, pemerintah, perdana menteri, ni la mediumnya...

Ekonomi

Yang ni kena ada pengetahuan asas la ni...jangan bantai je...ni kena ada ilmu n asas yg kukuh...aku nak explain pun tak reti..sbb aku bukan pakar ekonomi :p

Business

Hah ni yang banyak duk ada sekarang nih...berniaga melalui blog..sama ada berniaga barang atau idea atau kepakaran..apa2 saja lah yg bleh diniagakan...kaya la kau...ckp je..tudung? Kain? laptop? Camera? Handbag?? Kasut?? barang siam? Barang dari china?  Khidmat Photographer? Bikin lagu? bikin filem? Facial? Health n beauty care? Padicure? Ubat kurus? Ubat gemok? Semua ada!!

Download

Hah ni aku suka nih...senang keje aku nak sedut movie ke lagu ke....apa2 je latest movie mereka akan upload..keje korang download je la sampai lebam :)


K la..banyak la lagi kategori2 blog yang korang bleh cipta..blog agama, blog serius, blog teknologi, blog lawakjenaka, blog gay, eh kemain tahu ;p...terpulang pada creativity masing2..as long as u know ur limit :)


Ps : apa pun yang korang nak tulis biarlah beretika...jangan la memburukkan, mengfitnah, memaki hamun, melaga-lagakan, serta menjatuhkan mana2 pihak ;)


Yours truly,
-Emptysoul-

No comments: