Thursday, February 2, 2012

Nama tak islam la!!!

Isu nama pun nak dijadikan bahan...mentang2 la nama takde dalam al-quran terus buat persepsi buruk tentang seseorang...


Apa ada pada nama?? Jawapan dia "Panggilan yg baik itu satu doa"...

Ya Abdul Hayyi..wah kan best tu..hamba Allah yg HIDUP...aku blasah je la...cari la sendiri maksud dia...

Tapi adakah letak nama yg elok kita panggil nama yg elok?? Letak nama Abdul Rahman tp panggil man jew..man tu apa maksud dia?? 'Apa' kot..again aku belasah maksud perkataan...


So tak yah duk kecoh dengan nama ...tapi kalau bleh cari nama2 yg baik lagi la elok...make sure panggil dengan nama yg diberi la...ni tak..letak nama elok tp panggil baby, kakak, betty...


Nama aku takde dalam al-quran jugak...n takde maksud jugak...and aku bukan org baik...


Nama sedara aku ada maksud yg baik..ada dalam kitab...tp dia jadi penagih dadah ;)


Cari perbezaan ayat di atas...dan bincangkan :p



‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

No comments: