Thursday, July 26, 2012

Borak Kencang!!!!

Dalam mengharungi dunia globalisasi, terdetik rasa hati tak terkejar lagi...budak2 baru nak up (BBNU) pun mampu beli iphone, galaxy segala...siap bleh tukar fon tiap2 6 bulan...

Murah ke smua gadget2 ni weh??? Takde la murah mana pun tapi smuanye bisa dimiliki kan??? Al kisahnya, aku rasa nak kembali pada 'fitrah'..Hªªhªhªªhªªhªhªª..nak guna fon yg simple2 je...tamau dah guna yg so called canggih ni...banyak duit aku habis guna service yg ntah apa2...tambah2 skrg ni aku dah bosan dgn dunia maya ni...ehh blogging ni bukan maya ke??? Errrrrr...

Dgn usia aku dan kawan2 yg aku ada hari ni, aku rasa aku bayar bill RM150 tak berbaloi...guna BBM free je, whatapp free, FB free..as long as ada internet connection..sekarang ni wifi dah besepah kan...setakat nak sms jarang2, call mmg tak la..baik aku guna prepaid..isi 50 sebulan duk diam2 kan...guna fon yg ada torch-light mcm mak aku pun ok...sambil drive sambil taip msg celah kangkang (sorok dari abg polis kononnya)..nampak polis kat depan campak je kat kaki fon..tak syg la fon 150 hengget kan...campak aifon pikir 3 kali..tau2 dah kena benti kat tepi..(˘_˘")

Nak guna internet balik rumah je la kan...ini jugak dpt kurangkan jurang antara manusia aku rasa...time makan or jumpa member takde la sebok nak bertweet,fb, post gambar, comment, BBM segala...

#borakkencang!!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

kenanga cempaka biru said...

dgn ini bangganya cik mpk nk bgtau kat karbie yg cik mpk pun pakai phone yg ada tochlight tu..kalau phone terjatuh atas jalan raya ke..jatuh dr tingkat 15 ke..xde rasa pape pun..rileks jer..hahah...xyah nk beves bagai kan

kenanga cempaka biru said...

dgn ini bangganya cik mpk nk bgtau kat karbie yg cik mpk pun pakai phone yg ada tochlight tu..kalau phone terjatuh atas jalan raya ke..jatuh dr tingkat 15 ke..xde rasa pape pun..rileks jer..hahah...xyah nk beves bagai kan

Karbie said...

awesome..jgn pandang sebelah mata....torch light tu time blackout cari dio dulu...

mrsRons said...

kak ron pon ado jugok satu hp touch light ...bam ron satu..tp kak ofis duk godek2 htc busuk tu la..nk chat..besar taik gigi huruf die..