Wednesday, July 25, 2012

Day 5: Menu Ramadhan

Sebelum saya post sebarang gambar menu hari ke5 ramadhan...saya ingin menyusun 10 jari tangan dan 10 jari kaki andai ada yg merasakan semua ini utk tujuan menunjuk2....mungkin ada antara kita yang tak bernasib baik, yang ada masalah kesihatan dan sebagainya yang tak dapat menikmati juadah enak untuk berbuka...smua ni sekadar catatan harian buat renungan masa kan datang k....sorry k....syg uols tau...kalau yang sakit tu saya doakan agar cepat sembuh..sapa yag dalam kesempitan saya doakan agar tuhan lapangkan...amin

So what's the menu for today...jeng jeng jeng..kakak saya yang baik hati masakkan ayam korma yooooo..ahaks tp serious kurang enak..sbb guna rempah maggi..next time kena guna rempah adabi.. maggi bukan pakar rempah tapi pakar ajinomoto ;p

Bahan2nya...oh by the way ada telur dalam kurma ni
Tumiskan bahan2 tadi
Masukkan rempah kurma maggi..adabi lagi sedap kowt
Masukkan ayam...
Tunggu sampai ayam masak baru masukkan santan



Sayur campur pun sodap

Alamdulillah rezeki utk hari ni...walaupun kurang enak..erkkk

p/s: kakak saya pandai masak sebenarnya..tp rempah kurma tu yang tak sedap..kan kan kan...heykk


Your truly,
-karbie-

4 comments:

kenanga cempaka biru said...

huurrrmmm....sedaknyo...napok..next time kalu nk wak kurma..beli rempah kurma babas kk..sedap seperti make di bekwoh..ahahha

Karbie said...

oooo babas ko sedap...next time cuba lagi..maggi tok sedap hampagas....

kenanga cempaka biru said...

maggi? what do you mean with maggi?

Karbie said...

maggi is a brand name..they provide rempah kurma as well...and its yucks...