Wednesday, July 4, 2012

Pak Kam

Apakah??? Erkkk aku pun tak tau..terima satu email mengatakan one of my colleague, father dia baru pass away..n sapa2 nak bagi Pak Kam boleh lah berbuat demikian..dah pulak aku kena google apakah itu Pak Kam..

Maka aku jumpalah Pak Kam adalah donation utk funeral...pengurusan mayat begitulah...so aku tny my boss apa tu "pak kam" takut pembacaan aku terpesong ;p

Boss aku kata mengikut budaya cina kalau ada kematian, maka depan rumah akan ada satu kaunter dan log book...sapa datang isi nama n amount yg di donate kan dan masukkan duit dalam kotak tu...tak kisah la berapa pun tp once u give u akan dapat pulangannye...biasalah kita pun mcm tu kan..

So aku pun bg jugak lah Pak Kam ;))

Jgn kata dosa plak lepas ni sudah...sekadar membantu sesama manusia...wallahualam


Yours Truly,
-karbie-

No comments: