Thursday, July 26, 2012

NOT a real Goodbye to Facebook





Suatu masa dahulu aku peminat tegar facebook...bgn pg perkara utama aku nak buat adalah on laptop n check FB...status FB ku akan di update every few minutes paling lama pun sejam sekali...aku mula add seramai mana kawan yg boleh...bila aku kebosanan aku akan add group2 yg kadang2 sgt mengarut...aku akan jawab soalan quiz yg ntah apa2...aku akan main poker sampai 3-4 pagi...itulah rutin harian ku..sehinggakan menjebakkan aku ke kancah 'smart phone' yg takde la smart sgt pun...lagi la senang aku nak update FB , post gambar, n apa2 saja...

Sehingga tiba suatu saat..aku rasa MELUAT dgn FB...sebenarnya lebih tepat meluat dgn sesetengah MANUSIA dalam FB...yg gunakan FB utk pelbagai NIAT ;)

Antaranya supaya senang nak bg kad kawin, senang nak tunjuk beli belt hermes, nak jadi ustazah pilihan 2020 dimana semua org ni salah dia je perfecto, n yg paling aku allergic adalah nak BERNIAGA yg tak tahan nih...penuh wall aku segala macam product..kacip betina, kacip jantan, spendar super power, bedak, ubat kurus, ubat gemok, ubat kuat, ubat gigi, besarkan tetek, kecikkan otak dan mcm2 lagi...aku pun apa lagi terus delete jenis keturunan mcm ni....tup tup...bleh plak tetiba sms aku..eh nape aku tak leh cr ko dlm fb..lahanat tul..sampai ke tahap tu manusia bila mengejar dunia dan kekayaan.....sampai jadi miskin akal..(˘_˘") manusia...


Yang aku tak paham..kadang2 mereka kata "kindly unfriend me if  u dont like my status updates ke apa ka


Dah tu bila aku delete ko dari friendlist aku, kenapa siap SMS (whatsapp la wei) aku lagi tanya kenapa? 




Tak salah nak berniaga..tp cukuplah uol post kat wall je..jangan tag semua kawan2..yg tag satu hal...bila dah ada org comment penuh notification aku...irritating hokay..

Tp tak bermaksud aku tinggalkan FB terus..masih ada kawan2 yg aku nak tau perkembangan mereka..contoh dah kawin ke, dah dapat baby ke, dah cerai ke, dah matii ke...kadang2 berita terkini cepatje org update kat FB..so for me FB still satu medium penting dalam kehidupan seharian kita ;)






Yours truly,
-emptysouL-

1 comment:

mrsRons said...

fb penting tuk kak ron masa duk ofis..wak hilang mengantuk..tp mmg meluat bila org guna fb tuk menunjuk2..mmg scroll sampai bawah terus lol..jgn arap aku nk baca yg jualan2..etc..sapa suruh korg xnk beli biskut raya aku dlu..hahha