Monday, November 14, 2011

Kisah cleaner

‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Happy monday everyone...mulakan hari anda dgn senyuman ikhlas dari bibir turun ke hati yaa...

Ok pagi ni tetiba aku nak cerita perihal cleaner...hati ku tetiba je tersentuh hari ni...bayangkan hidup tanpa cleaner??? Camne la agaknya persekitaran kita ni kan...tp yg aku pelik..org2 atasan ni suka sgt pandang hina kat golongan ni...ada tissue satu pun ko panggil cleaner suruh kutip..apa salahnya ko amik tissue tu n buang...
Cerita bermula cenggini...pagi ni aku lepak la satu tempat..tiba2 didatangi cleaner yg slalu dtg cuci toilet..dia beborak la ngn aku...


Cleaner : kak, saya ni batuk dah 2 bulan..tak baik2...ubat apa yg bagus ye

Aku : (dalam kotak fikirin mcm2 bermain..:p)..oooo kalau batuk p la klinik..kalau tak nak beli je ubat batuk cap ibu dan anak ..

Cleaner : ermmm...nnti saya beli..kak!!! Saya ni penat tahu..tiap2 hari kena bersih kawasan yg luas...tandas yg bnyk...(˘_˘") ...

Aku : dalam hati (dah ko cleaner ko nak buat apa lagi? Nak bawak lori sampah ke???) Ermmm ye la kalau nak cari rezeki cam tu la...

Cleaner : ye la kak..saya ni gaji kecil saja...700 sebulan je...kerja gaya mau mati.. (إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ) i ...sewa rumah kongsi 300...200 hantar kampung...anak saya di kampung jawa sana masih kecil...

Aku : dalam hati (errrr 200 ko makan apa??? ) Sabar la iA ada la kerja yg bagus utk kamu nanti..'Sambil berlalu pergi'

Aku pun terfikir..mula menghitung..sekali beli star bucks 11.50..sekali beli mekdi 12.80...sekali kepsi paling kurang 10.30....sebulan mau 2 3 kali makan semua ni..tak pun 5 6 kali..nasi kukus sebungkus 6 hengget...air mineral 3 hengget sehari..errrrr..

Tapi cleaner ni makan apa ye :( tiba2 aku asyik terfikir je...dia tau ke kfc ni wujud? Mekdi? Secret recipe? Tony romas? Kenny rogers? TgiF? (˘_˘") dia tau ke smua ni sgt sedap ?? :p 

Hurrmmm...kesiankan..rasa dah kurang tp ada yg lagi kurang..dah lebih sesangat dah ni...
Sama mcm cite mums..mums nak belikan sorang ni mekdi...dia kata tak yah la amik set mahal...amik berger je la...(˘_˘") cam sedih je..kalau kita nak amik set paling besar..isi perut bodoh, siap buang fries sejuk balik umah kan??? Jgn bohong kata ko mkn sampai habis kalau fries tu dah sejuk rupa cam ubi kentang celup air paip..menjengkelkan :(

rezeki dia buat hari ni..besok???


Pengajaran pada cerita diatas adalah, kenapa cleaner ni luahkan kat aku..ƪ‎‎-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩__-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩ʃ ....aku ni ada rupa pakar kaunseling ke?? ƪ‎‎-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩__-̩̩̩-̩̩̩-̩̩̩ʃ aku bukan ketua cleaner 

Hamba Nya
-emptysoul-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

mrsRons said...

woha cleaner dh slalu usha kamu dkt restoran2 berkaitan..makn seorg ..so die nk la kamu belanja die skali.. tp jgn terperdaya sgt dgn cakap2 indon..dengar berpada2 ..sok sponsor la ubat batuk kt die yer

Karbie said...

haha...bukan cleaner sero..spy woman...grrrr...kemain tahu...