Friday, November 4, 2011

Dijemput pulang

‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Selamat hari jumaat,

Hari yg serba indah di sehiasi butiran jernih dari langit...sgt mendamaikan...seperti biasa, seawal 630pagi aku memulakan perjalanan ke office...dalam pukul 715am aku tgh jam kat toll sunway, received call from ben (my friend)..tp tak sempat nak jawab..tgh bz mencilok... 

Gambar hiasan


Sampai je depan office..amik bagus nye parking...matikan enjin..lelepak jap dlm kete..sambil bertuit n cek fb..tetiba..mataku terpaku pada satu status update kawan aku ni menyatakan kawan we ol masa kat uitm terlibat dlm satu kemalangan...n lebih menyayat hati isteri dia meninggal...dua2 tu aku kenal..diorg couple masa kat uitm sampaila ke jinjang pelamin..tp aku tak pernah jumpa dah diorng lepas belajar..not a close friend..tp still touched la..

Cik MPK call me..mengkhabarkan berita ni..so cerita pertama yg aku dengar, si suami kerja kat kelantan, si isteri kerja kat shah alam..so sempena raya ni sisuami dtg la nak amik si isteri utk pulang beraya...pendekkan cerita..kat Kuala Krai (kelantan), kenderaan yg dipandu terbabas..dah dekat dah ngn umah..dah masuk kelantan dah pun..mungkin dia nak balik tempat asal dia kan...I'm speechless.. (إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ) i


Bila DIA nak jemput, tanpa sebarang notis pun..kesian anak dan suami dia ...sama2 lah kita sedekahkan al-fatihah buat beliau..semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau...

Sesungguhnya dari engkau aku datang dan kepada engkau jualah aku kembali...

Salam takziah..


Yours truly,
-emptysoul-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: