Saturday, November 5, 2011

Great Average Small...

‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ



Apa khabar saudara saudari yg dilindungi Allah sekalian...harapnya kalian baik2 saja ya..






Eceh..kemain..mcm ustazah pilihan plak..cerita pasal ustazah atau ahli agama atau mengamal agama etc. Nak habaq mai skit lah...hangpa nak berdaqwah tak salah sikit pun..tp hangpa duk mencaci mengutuk tu sangat salah ok...serius bukan gurauan!!!! Baru p p al-azhar satu tahun, balik hang dah bg khutbah panjang lebar..hang rasa hang la hero...hang hantam habis penduduk kampung..hang cakap mereka smua sesat..eh jap serius aku lari topik..*cam biasa scroll balik atas tgk topic*..


Great Average Small...



Dah hangpa jgn duk pikiaq bukan2...ni bukan size alat kelamin mahupun size anggota badan...ni semua aku cerita pasai size akal pemikiran korang...






Aku ni abstract sebenarnya..nampak je cam gurauan..tp serius benda tu jujur dari hati kudus ku...fikirkan balik..

Antara perbualan di waktu lapang..di desa mahupun kota :

org kata 'dia tu tak pakai tudung, pakai skirt, confrim dah tdo ngn jantan, berzina, tak solat, tak puasa, etc'....



Org kata lagi 'anak mek peah tuh baik je...bertudung, sopan, cakap lemah lebut, baik la budaknya, untung mak pak dia'...



Aku bg 2 contoh yang lain hangpa pikiaq sendiri k...



Kedua2 andaian diatas bagi aku bukanlah andaian berlandaskan ilmu..tu smua andaian syaitan. dan fitnah..fuh syaitan jd mangsa..Hªªhªhªªhªªhªhªª ...cam gini la kan..org tu tak tutup aurat semestinya kah dia jahat??? Jawapan dia TIDAK...dia sesat sahaja...kata lain dia tak nak terima kebenaran...tp dia bukan jahat...



Andaian kedua dia tutup aurat dia baik kah??? TIDAK ...dia bukan baik..dia mengikut apa yg diajarkan kepadanya...



Sesungguhnya kebaikan dan kejahatan sgt subjektif...hati manusia Allah yg pegang..bukan kita, bukan mak bapak kita, bukan suami isteri kita....contoh..dulu aku rasa aku tak akan sambung belajar..aku malas..cukup lah setakat ni etc...tp kenapa tiba2 disuatu pagi yg hening..dalam hati 'eh aku rasa nak sambung blajar la'...kerna hati kita milik Allah..




Kenapa aku tiba2 bercerita tentang smua ni?? Sbb ni lah penyakit masyarakat kita..suka sgt tuding jari..mengata...kadang2 aku pun join sama...tapi dlm duk sedap mengata, dalam kain sendiri terkincit..mak aiiii....tak sedar plak tu..termalu sendiri..haaaa...tu la jgn duk mengata..dia tak sempurna biaq p la dia...duk sebok buat apa...



Ada hamba Allah..yg sering di diskripsi sebagai 'wanita menawan, jaga aurat, jaga tutur kata, ibu n isteri yg baik'...tup tup ditemui gambar beliau dalam telefon bimbit suami org (dengan pakaian yg mengghairahkan)..subhanallah..maha suci Allah..kan benar...pakaian bukan melambangkan dalaman...tp jgn plak kita g berbogel n cakap aku ni suci belum dinodai...agak2 la kan..i
*ni kisah benar...*

bukan niat aku nak bukak keaiban sesama manusia..sekadar peringatan bersama...hentikan tudingan jari jemari mu...


*aku bukan ustazah..aku hanya seorang jahilliah...:) aku akui..



p/s : jagalah auratmu, akhlakmu, imanmu..nescaya Allah akan menjaga mu..aku sekadar menyampaikan ayat DIA...buat renungan diri ku yg hina..




HambaNya yg HINA


-es-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: