Friday, October 7, 2011

Siapakah steve jobs??

konfim korang kenal sapa mamat ni kan



‎​​السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Kemain tajuk..biasalah org dah mati baru duk nak kalot kan...tapi aku tak kisah la dia hidup ke mati ke..tp alang2 dia dah mati yesterday so hari ni jom la kita borak2 pasal steve ni...aku tak kenal pun sapa steve but I've read about him long time ago...



Satu benda aku sgt teruja dgn dia adalah dia antara tokoh yang yg sgt cool hokay for me...dia dropuot or dia mengdrop n mengout kan diri dia from university..sbb dia kata dia masuk U dia akan bazirkan duit simpanan mak bapak dia je..very true kan??

Berapa riban kita dah habiskan duit mak bapak kita??
Cecite???

so dia kata dia grad pun belum tentu dia boleh jadi org berjaya..so kenapa masuk U sedangkan knowledge ada kat mana2 je utk kita belajar..tak perlu masuk U...kisah dia sama la mcm bill gates..he never went to university kan...kesimpulan gagal di sekolah tak semestinya kita gagal dalam hidup..sekali gagal tak semestinya kita gagal selamanya..



Tertarik dgn kata2 Gandhi.."kalau saya tak sembahyang dah lama saya mati or jadi gila."..meaning that kita ada TUHAN so kenapa nak takut kan...DIA selalu ada...DIA selalu dengar..kalau rasa dah tak de org nak borak or dengar kisah kita,  cakapla dgn DIA..serius saya selalu buat ni..n saya rasa tenang n puas...try la...cakap dgn DIA , tanya DIA..DIA akan jawab...iAllah...

eg: "Allah kenapa saya selalu diuji?? Allah kenapa benda ni jadi kat saya?? Allah kenapa saya tak dapat apa yang saya nak" n mcm2 lagi...jawapan dia kita akan dapat hanya bagi yang berfikir...jawapan dia takde la direct mcm skema jawapan PMR kan...;p



Hah sudah terpesong cite steve tadi..emmmm apa ek...oooo so dia memilih utk tinggalkan universiti , katanya uni tak penah mengajar kita menjadi kaya katanya..homaii..and dia berjaya..sbb dia yakin...so cam best la cite dia kan...saya pun nak jadi mcm dia..kekekek...saya bukanlah penyumbang besar dlm biz dia..tp saya sgt teruja dgn buah apple dia...lain...the design n typography sgt mengujakan...cuba compare computer biasa dgn apple...terus rasa lain, nampak lain, kalau tak nampak lain tu maksudnya korang tak de creative mind la tu ...hahaha...ipod dari yg gedabak besar sampai kecik setoit...mekbuk yg berat leh jadi senipis kertas...iphone 5 dgr cite guna laser keyboard..kekekek..exaggerate skit..



So kesimpulan dia apa?? Korang simpul la sendiri ek...saya nak start kerja..supaya leh  jadi mcm steve..Hªªhªhªªhªªhªhªª ..

ps :jom la g beli iphone for ass ke mekbuk ke aiped ke..

penggemar APPLE pun kena cancer camne tuh....#ayat bodoh 


ha jom kita tgk gambar kat bawah ni...apa yg kita tak tau pasal steve ni...





























 





ps: so lepasni cuba lahirkan anak dyslexia


Yours truly,
-emptysoul-

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: