Wednesday, October 5, 2011

Pembunuh Kejam
















Tetiba rasa terpanggil untuk menulis tentang kekejaman manusia hari ini...Yesterday, front page Harian Metro...Bayi DICAMPAK dari tingkat 2...what the hell...setahu aku sampah pun org tak campak dari atas...ini baby or maybe mayat baby ko pegi campak dari atas...ko ni mmg SETAN SIALAN la....homaiii kasar bahasa....tapi ada ke bahasa lembut yang boleh digunakan untuk org macam ni?? 

Sedih, pilu, ngeri, tak berperasaan dan banyak lagi perkataan-perkataan yang seumpama dengan berikut dapat di gambarkan tentang kes pembuangan bayi sekarang ni yang berlakunya di Malaysia. Everyday berita perdana menyiarkan kes2 mcm ni...memalukan...negara islam katanya...homaiii...

Mejoritinya adalah BANGSA MELAYU ...homaii..tetiba aku lupa, apakah bangsa aku..errr....race?? car race??race kit?? kihkihkih...cam malu plak kan nak ngaku bangsa sendiri...tapi apa kan daya...melayu  telah lama mati...Apabila tiada pegangan agama, inilah akibatnya apabila pasangan tersebut menghalalkan perbuatan haram dengan melakukan penzinaan. Akibat perbuatan haram pasangan tersebut, bayi yang tak berdosa menjadi mangsa kezaliman dunia.

Anak merupakan anugerah Allah S.W.T yang tidak ternilai harganya dan menjadi satu amanah untuk menjaganya. Ada pasangan yang berkahwin bertahun-tahun yang teringinkan cahaya mata tapi tak dikurniakan lagi, tapi geng2 lahanat ni sesuka hati je campak2 plak...ko ni masa kecik mak ko kasi makan apa ek?? ke ko pun masa kecik org jumpa dalam longkang or tempat pelupusan sampah jugak?? Sesungguhnya zina dan tindakan membuang bayi adalah jenayah yang amat besar dosanya serta berat hukumannya disisi Islam. Firman Allah S.W.T didalam surah an-nisa’ ayat 93:

“Dan sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja, maka balasannya ialah neraka jahanam, kekal dia didalamnya dan Allah murka kepadanya dan melaknat akannya serta menyediakan baginya azab seksa yang besar”.
So sapa nak disalahkan??? For me kita jangan nak salahkan sesiapa ..sendiri mau ingat la...bapak ko pengedar dadah ke, penzina ke, kaki betina ke, bukan alasan untuk ko turut sama...Allah kan dah turunkan "buku panduan" yang serba lengkap tanpa sebarang cacat cela....segala teka silang kata dunia, jawapannya ada dalam "buku panduan" tu...jangan cari alasan untuk melakukan kerosakan atas muka bumi ni...

Satu je silap mak bapak, anak nak kawin ko tak kasi...tu maybe salah mak bapak...bagi je la...dulu ko pun kawin awal kan..kemain tahu tak kasi anak kawin awal..:) ...nafsu membuak bagi je la diorg kawin...nak tunggu lelaki yang sempurna untuk anak kau, belum tentu ko dpt..anak ko pun jalan cam ketam nak cari lelaki jalan lurus cam ne...kekekeek..."laki2 yang baik kan untuk perempuan yg baik dan sebaliknya" so??? lagi mau tunggu ka?? 

1 comment:

Anonymous said...

aku stuju ngat bg kawin awal...dah gatai sgt...