Saturday, August 13, 2011

Rezeki day 12

Diam tak diam kita dah pun masuk hari ke 12 perpuasa...begitu cepat masa berlalu...setiap hari detik berbuka sgtlah dinantikan...buat mengisi perut yg kosong setelah seharian menahan lapar dahaga..nikmatnye tiada terkata subhanallah..benarlah janji DIA nikmat org berpuasa adalah diwaktu berbuka dan diakhirat kelak pabila kita boleh memasuki syurga melalui pintu AR-RAYYAN...

Puasa kali ni berbeza dr yg sebelumnya..nafsu makan ku tidaklah begitu serakah sgt...suam2 dingin air luar peti je...nak g param mmg hilang nafsu lansung...kuih muih air manis mmg aku tolak tepi terus..nasi2 pelbagai rupa aku tak teruja sgt...sesekali kakak ku masak aku mmg aku akan makan kat umah without miss...home cook is the best dishes in da world...kalau mati makan masakan kat rumah pun, puas hati la..dari mati minum ABC n makan otak2...mmg mati katak je..bukan kata aku tak makan..aku mkn jugak..tp keterujaan aku kpd makanan takde la mcm dulu..maybe usia dah senja kowt..dh bnyk sgt makan garam n gula...dah bosan kot..

So hari ni my sis ajak aku mkn MFM...dulu ni mmg fav aku..tp hari ni aku pegi makan ala kadar setakat megisi perut je...anyway Alhamdulillah dgn rezeki Allah buat hari ni....



Mushroom Soup
Grilled Platter

fried mushroom
creamy mussels with herbs


waiting


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: