Saturday, August 6, 2011

Mood balik kampong

Alhamdulillah...

Pagi td jam 0830 aku dah sampai kota bharu..bapaku as usual dah tgu aku kat airport...terkezut aku dia amik aku ngn volkswagen plak..tah bila dia bli aku pun taktau...bapaku oh bapaku...takpe la dia punye duit..ngeeee...

kami meneruskan perjalanan ke kuala terengganu...awal pagi ok lagi..by afternoon hadoi panas beb dah la tak de aircond..haih..ikut kan aje la angin dia...half way aku plak drive n drift Vw dia..vrooommmm....terus dia sound..'Slow skit, meletop nanti' ngee..tau takot...
sampai KT bli 'beledo hitam' utk berbuka...pergi bergambar kat primula hotel kenangan masa we all kecik2 dulu..bergambar tepi pantai jap..bapaku terpaksa jadi mangsa amik gambar aku..ngeee...selesai bergambar then balik smula KB...saje dia nak test drive...sampai KB kul 3.30pm bwk dia g workshop plak..pastu g cari daging kurma kat tawang...p bazar ramadhan area mana ntah aku kurang pasti cari murtabak n air kelapa my favorite as usual...


Sampai umah kul 7pm...get ready tuk berbuka...juadah berbuka telah disiapkan ibu as usual seawal jam 4pm...aku tinggal tarik kerusi n duduk je..haih..mampu ke aku jadi ibu seperti ibuku ;(...7.30pm aku pun mulakan lantakan...sambil makan sambil ku menjeling kearah kedua ibu bapaku...ayah ku minum air sampai  meleleh ke dada akibat terlalu dahaga barangkali...lihat ibu ku dgn tenang menghirup sup yg dimasak ptg td...hati tersentuh..hari2 sebelumnya hanya mereka berdua berbuka bersama..girang sesekali anak pulang menjengah..burrppp alhamdulillah...suka nye leh berbuka dgn my parents...ntah tahun2 mendatang masihkah punya waktu tuk sama2 berbuka dan menyambut kedatangan bulan penuh berkat ni lagi...iA...

salam
-empty soul-


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: