Monday, August 1, 2011

Ramadhan pertama 1432H

Salam...

How's ur 1st day..hope everyone is enjoying ur blessed ramadhan..peristiwa ramadhan kali ini diperantauan lagi..sama seperti tahun2 terkebelakang...kul 5am aku bgn sahur pekena one glass of chocholate shake...its yummmyyy its healthy...my sis n betty pun mkn cereals with milk je...the best way to control ur food intake during ramadhan...yehaaa...

Hari ni kat office biasa2 je..tak de la lapar sgt...tp dahaga la..mau nye tak dahaga...lately ni aku jadi water despenser...minum air 3-4L..waka waka eh eh...bulan puasa ni aku leh blk awal skit..by 5pm sudah cabuts..rencananya nak g PARAM, tapi malas la..since bulan ni bulan puasa rencananye nak diet sihat...detoxification skit utk body kita...ngeehhh...

So berbuka hari ni dengan, jeng jeng jeng...simple but perfect....masakan mumsky is the best!!! 
chix curry, sambal belachan, ikan goreng, sayur goreng, udang masak petai, bandung ala meary, brownies pembasuh mulut

Alhamdulillah dengan rezeki utk hari ini...sambil mengadap makanan enak, teringat ibu dan ayah dikampung, apa agaknya juadah mereka hari ni...aku call sebelum berbuka tadi tak dapat... lepas berbuka ibu called aku, "td tak sempat angkat" katanya, keluar beli juadah berbuka dgn bapaku..bila dapat tau aku nak balik sabtu nih, wah suara girang jelas kedengaran...juadah yg ku inginkan pasti disediakan...TQ Allah for the precious GIFT...aku cukup bertuah masih punya kedua dua mereka...ntah bila, ntah siapa dulu bakal dijemput pulang...semoga Allah sentiasa melindungi seluruh keluarga ku dari segala mara bahaya...amin...

Marilah sama2 kita mengimarahkan bulan yg lebih baik dari 1000 bulan ini sebelum kita dijemput pulang...

Love
-empty soul-


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: