Sunday, August 21, 2011

Misi cari kasut

Org bz duk cari baju raya, bag raya, tudung raya, kasut raya, aku plak bz cari kasut jalan..kasut JALAN disini bermakna kasut yg dipakai utk perjalanan menggunakan kaki yg memerlukan SUPPORT yg bagus.....cr kasut yg terjamin kualitas nye...

Dari pagi td aku kluar seawal jam 9am...pegi cari area subang-shah alam je...malas la masuk KL..confirm sardin nye....tak jumap2 pun yg aku berkenan...aku ni kategory yg tak choosy dah...tp tak jumpa jugak...perjalanan yg memenatkan...di bulan puasa..di tengah panas terik...kalau dpt minum air tak pe jugak..takpe lah takde rezeki..nak pakai lambat lagi bulan October..kecoh je lebih sbb smua org bz nak beli persiapan raya...aku pun tumpang 2 kaki...tak paham kenapa org kecoh nak raya ;p

Bagi aku RAYA adalah :

  1. waktu aku pulang ke kampung paling lama...
  2. waktu aku akan bgn seawal 530am mandi 
  3. waktu aku pakai BAJU KURUNG (yang dijahit setahun sebelum raya) n bersalaman dgn mak bapak aku...
  4. waktu aku akan ziarah KUBUR nenek, pakcik,makcik...
  5. waktu aku g semayang RAYA,...
  6. waktu aku melantak tak hengat juadah yg disediakan IBU...
  7. waktu aku terima TETAMU(kadang2 aku tak kenal pun) dgn hati terbuka, n 
  8. waktu aku naik bosan, panas,nak tdo bila tiba kul 2pm...sbb dah penat layan tetamu...itulah RAYA bg aku...

so aku tak perlu sibuk2 g cari baju, kasut, tudung, lampin, slipar, or apa2 saja utk raya ;). raya ke2 aku akan bgn lewat...n bila bgn aku pakai pakaian routine aku waktu tak raya, keluar jalan2 kat Kota Bharu ke mana2 menyesakkan lagi jalan yg sedia sesak tu...raya ke3 biasanya bapak aku akan mulakan perjalanan keluar dari NEGERI ...g NEGERI jiran...makan angin..berHOLIDAY dgn anak2...habis la RAYA bg aku...1st day n 1st 3 hours je MODE RAYA datang...RAMDHAN lagi BEST kot...;)

Lain org lain ragam..aku tetap menghormati perasaan, jiwa, penerimaan, pemikiran org lain...apa2 pun jgn pernah berhenti mencari malam Qadar okay...;)

Salam
-Lailatulqadar-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: