Saturday, June 11, 2011

Saya sayang keluarga saya

Tanggal 11 June 2011...aku kebosanan di office..kerjaku dah settle...kerja sabtu apa la sgt kan..dtg pakai slepar jepun..jalanm sereh sereh...dgn gaya malas dan bosan..bukak PC, baca newspaper n gossip artist, baca berita dunia..kena jugak ambil tau..gempa ke gunung berapi meletus ke, peperangan ke..mmg la tak de kaitan dgn aku tp at least dpt share penderitaan org lain dan muhasabah diri at the same time...so concept nye nak bgtau aku bosan la...sampai berita dunia pun aku baca..biasa nye aku akan baca front page n gossip artist je...

Plannye nak g PD tapi tak jadi..so hati mula rasa resah..apa aku nak buat lepas blk keje nanti..wayang dah g tgk..biasanya hari sabtu after office aku g layan movie sorang2 macam org ada kusta..tak de kawan jln sorang makan sorang2 tgk wyg sorang2...adik jual tiket wyg mesti tny 2 kali..satu je satu je..ye la aku ckp satu satu la...ko tny buat apa...hurmm..sambil layan bosan aku pun mula la rasa nak menaip...

Sebelum menaip aku turun bli lunch jap..since skrg dah pukul 1200..aku turun kdai bwh ofis aku ni bli susu n roti je..malas ah g mamak..bosan dah mkn kari mamak..bau aku pun nanti jadi bau mamak :)

Eh alamak dah melencong la dari tajuk..sorry la...lain kali la aku cite pasal family aku ek...family aku tak de la best sgt...family kecik je...tp cukup sempurna bila kami bersama...rasa lengkap hidup aku..rasa tenang, rasa seronok, rasa kasih sayang, rasa best la...korang ada rasa gitu bila ngn family korang?? Hahahah..leks ah tak yah naik hangin..aku gurau je...dalam tenang sesebuah institusi kekeluargaan pasti ada badai yg melanda...standard la tu..badai tu dtg kejap2 je..sekadar beri peringatan pada kita, kalau berumah ditepi pantai tu siap2 la utk berpindah..gitu la konsepnye...agar tak de la lalai sgt kecapi kebahagiaan..share la jugak dgn insan yg tak dpt kebahagian...

Ok la next entry aku cite la skit sebanyak pasal family aku okeh..rindu ibu dan ayah di kampung la plak bila sebut psl family...kitorang 4 bradik semua kat sini..diorng je menghabiskan usia tua di kampung..bahagia tak terkata diorang bila anak2 pulang menjengah..macam2 hidangan cuba diorang penuhi..walau kadang2 kita rasa nak makan kat umah je..tp diorng rasa bangga gila bwk g makan kdai 'sohor' di kampung...layan je la..buat2 excited..tp memang sedap pun..sian kan parents kita..usia semakin senja..anak2 semakin jauh..dulu masa study ada jugak masa blk kg..sekarang dah keje hurmm..semoga Allah melindungi mereka, beri mereka kesihatan yg baik...
Love: empty soul..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: