Thursday, June 16, 2011

16 JUNE 2011

28 tahun yang lalu, pada tarikh keramat ini, ibu ku telah bersusah payah melahirkan seorang puteri, yg diberi nama Elina...tiada memberi apa2 makna pada serangkap nama ini...tahun ini, aku merasakan, hari jadi ku bukan lah aku yg patut menyambutnya...tetapi ibuku...
Ibuku telah berjaya membesarkan aku selama 28 tahun...28 tahun ini juga lah ibuku tanpa jemu berada disamping ku dalam suka dan dukaku...selama 28 tahun ini lah ibu ku tidak pernah seharipun melupakan aku dalam doa kudusnya...selama 28 tahun juga ibuku tidak pernah jemu mendengar tangisan mahupun gelak tawaku...ibu ku sering membuat aku rasa tenang dan senang..ibuku sering membuatkan aku rasa nikmat hidup...ibuku mengajar aku erti ketabahan...ibuku mengajar aku erti kecekalan...ibuku seorang wanita yg sangat tabah..kekuatannya menjadi inspirasi bagiku...ibuku lah tempat aku mengadu...sehingga ke hari ini..ibuku tetap wanita yang sama tidak pernah berubah..kasih sayangnya kepada aku...

Ketika aku masih kecil pelukan ibu membuat aku merasa senang dan tenang dikala aku mula gundah...pabila usia menjangkau 18 tahun, aku melangkah keluar dari mahligai indah ibuku, berbekalkan doa seorang ibu, ajaran seorang bapa, ku melangkah mencari ilmu utk ku isi di dada ini..buat pegangan di hari mendatang...diluar sana, aku mula kenal kebebasan, keseronokan, usia remaja, usia dewasa, teman sahabat musuh, keikhlasan kejujuran, dosa noda dan macam2 lagi...setelah banyak yg ku lalui, kini 28 tahun usiaku, apa yg ku ingin adalah kembali berada didalam dakapan ibu, untuk buatkan aku rasa tenang kembali...berada disisi ibu saat terindah dalam hidupku...semoga kan tiba lagi saat itu...

Aku sedar..ibuku adalah cinta pertama ku selepas cinta ku kepada Allah dan rasulku...kasih ibu kasih sepanjang hayat..dunia dan akhirat..aku bertuah dikurniakan ibu seperti ibuku...aku sedar redhanya hidup seorang anak pabila dia diredhai ibunya...



















Malam ini aku menyambut hari aku dilahirkan kedunia ini, dengan penuh rasa syukur...dengan penuh rasa bertuah...dengan segala kurniaan Allah selama aku hidup 28 tahun ini...banyak yg aku pelajari..dalam kedinginan dini hari, aku menangis seorang diri, tanda rasa syukur pada Illahi, atas setiap kurniaanya...alhamdulillah, aku masih sempat menyambut hari lahirku ke 28...terima kasih tuhan atas segala rezekimu...
Anyway thanks to all ur kind wishes from my beloved family and friends....I'm so touched...I'm so blessed having u people in my life...u make my life so beautiful...u make my life so perfect...u make me feel that I'm so lucky...insyaallah...may Allah bless each and everyone of u...
Salam
Luv-empty soul
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: