Friday, June 24, 2011

Manusia

Ntah la...manusia skrg pelik2..dulu ku ingt yg ada sekelilingku smuanya OK OK belaka..tp sama saja...kata2 dan manusia segalanya tidak harus dipercayai mahupun dijunjung...apa yg diajar atau dipelajari bukan itu yg diikuti..segalanya sanggup bawa ke mati...perasaan hasad dengki, ego, amarah sering menguasai diri...pabila wang ringgit dikaburi...segalanya berbunyi...

Aku masih disini..tak banyk yg ingin aku ubah..kerna apa yg aku ada hanya kalian yg aku syg sampai mati..marah benci ku buang tepi..hingga kini kita masih disini...syukur pada Illahi...atas segala rezeki..mengapa harus ada rasa iri mahupun dengki..

Tapi apakan daya ku...hanya bisa melihat dan mendengar..kerna aku bukan seperti mereka..punya harta punya segala...aku hanya punya hati..yg sering menyayangi dan ingin disayangi..andai aku bisa ubah segalanya apa yg ku pinta hanyalah satukan hati2 kami...apa yg kau punya hari ini hanya lah pinjaman dia..kenapa harus begitu angkuh...segala kesalahan itu hanya masa lalu..kenapa kau simpan biarkan saja ia berlalu...sakit?? Itu sudah lumrah hati...tp marah hanya kehendak syaitan..ego pula tuntutan nafsu ..belajar maafin seseorang bukan utk melupakan sekadar menerima dia seadanya selagi tuhan masih beri kesempatan itu...selagi dia tidak menyekutukan Allah bukan hak kita utk membenci mahupun menghukum dia..bukalah pintu hati mu kerana Allah..bukan manusia...bukalah pintu maaf mu kerna Allah bukan kerna manusia...iA ganjaran buat kamu dtg dlm pelbagai rupa...

Salam jumaat-empty soul-

Semoga kita diberkati oleh Nya...dunia dan disana..kini dan selamanya :P

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: