Thursday, June 23, 2011

Happy father's day

Opps..terlambat sudah..but actually never too late to do things...first of all I would like to wish happy father's day to my beloved dad...he is always my king, my hero, my bf, my man,my guardian angel, my superman, my everything, and my breath...:) 

He is the best gift from GOD...DAD is the person who wants to catch u b4 u fall, wants to keep u from making mistakes, holds u when u cry...my dad gave me the greatest gift anyone could give another person which is he BELEIVED in me..

He is not a perfect MAN but for me he is the BEST dad in da world...he may have made a mistake but it is HISTORY ;) 

Sejak kecil, hingga kini, aku sering rasa selamat disamping nya...itulah kehebatan seorang bapa..tapi kini dia sudah semakin di mamah usia...tp aku tetap ingin berada disampingnya..untuk menjadi pelindungku...dia pelindung yg setia :) tak perlu dicari ganti..
Dia mengajar aku utk menghadapi liku2 kehidupan dgn tabah...dia mengajar aku erti dewasa...dia mengajar aku utk lebih berdikari walaupun sukar bgnya melepaskan aku sendirian...dia sering merasakan aku masih anak kecil...dia lupa aku sudah dewasa...tp aku masih perlukan dia...ibu bapaku sering merasakan anak2 mereka masih belum betah utk melakukan segalanya sendirian...sering merasakan kehadiran mereka disisi adalah yg terbaik...cuma kini bila aku dah bekerja, kakak2 dah kawin, mereka kelihatan lebih tenang...ada ruang utk mereka sendirian..tu pun still banyak yg perlu difikirkan tentang anak2 mereka :) kesian..selagi mereka bernafas selagi itulah rasa risau dan gundah menyelubungi mereka...anak2 adalah nyawa mereka..mana mungkin mereka bersenang lenang selagi mereka masih bernafas...hebat bukan seorang ibu dan bapa...:) tq Allah for these special GIFT...

Bapaku bukan la mcm bapa2 org lain...aku lg rapat dgn ibu..sbb bapaku sedikit garang zaman mudanya..so anak2 tak de la 'kurang ajar or tak dengar kata'...kami boleh dikategori dlm kategori anak2 yg baik ;) kerana sikapnya yg tegas...dia jeling pun dah buat kami kecut perut..hoho...tp paling teruk dia kasi, JENTIK je...kalau mak aku, pukul tangan dgn ruler plastik :p cool kan my parents..alhamdulillah..dgn jentikan n ruler plastik kami jadi MANUSIA la ;p tak perlu tali pinggang, rotan, ikat kat pokok, etc..
Bapaku guru pertama ku : ajar aku tunggang basikal, ajar aku tunggang motor, ajar aku bawak kereta, ajar aku main golf, ajar aku memancing, ajar aku main snooker, ajar aku berenang, ajar aku main table tennis, ajar aku main terup :p
My dad is my repairman : jahit kasut aku yg koyak, siapkan kerja kayu, siapkan kerja elektrik (kemahiran hidup), siapkan kerja jahitanku (walaupun tak cantik) sbb aku nak muntah tgk jarum, repair basikal ku yg rosak, repair motor aku, repair kete aku (sampai sekarang pun)..
My dad is always my DRIVER : dari kecil sehingga kini dialah driver peribadi kami sekeluarga...dalam penat dalam sakit dia tetap setia menjadi driver kami...bawa kemana saja..best kan my dad :)

K la..sambung buat keje jap...kesimpulan AYAH SAYA MEMANG BEST!!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.





No comments: