Friday, July 22, 2011

i miss my uni life

Oh damn funny...

Just by looking at them (students), I feel like I really miss my uni life..best gile doooh time uni...dunia ini ana yg punya...tak yah nak pikir banyak...blajar ala kadar je utk amik exam end of the semestah...wat asemen ala kadar gak to make sure tak failed...fuhhh..best siot wa ckp lu...

Nak jadi scorer tak yah mimpi la...jawapan exam bukan multiple choice...kena mengarang beb...tak kan nak hafal satu buku kot ..gile pe..tp mmg ada yg gila menghafal...siap dgn page num dia ingt..gila babas...tu mmg jenis masa kecik mak dia kasi minum air kurma kot...tak minum susu lembu...minum susu lembu mesti jd bodo mcm lembu..mooo moooo....perangai pun ada skit2 meniru perangai lembu...contohnye bodoh mcm lembu..org ckp bnyk kali tak paham2... mengawan tp tak kawin...makan sambil berak...goda laki org...bogel tak kena tempat...n few more ;p


Bodoh kan penceritaan diatas...ye la sbb mak aku pun kasi aku minum susu lembu..wat do u expect kan :p:p...berbalik pada uni life...duit PTPTN guna utk makan, beli fon baru, beli gadget yg ntah pape, g jalan, sewa kete, merendek, dan mcm2 lagi...best wooo...cukup bulan bapak masuk duit lagi...hoho..best gile wa ckp lu masuk U...mak bapak bangga gile anak masuk U...anak kat U jadi hantu, setan,iblis..tp tetap cool...don't worry ;p

7 tahun aku blajar uni, hanya 60 hari kot aku gunakan masa utk study...yg lain lepak, borak, wat asemen, tdo(ni mmg fav aku nih)...aku dpt rendah result ckp kat mak bapak soalan bapak susah..mcm nak wat PHD...huhu..dah confrim2 mak aku tak amik tgk soalan exam sbb dia pun tak paaham...dia pun caye je la apa aku ckp...best kan duk U...


Balik raya je kembang je...blajar U la katakan..sepupu2 yg baru UPSR,PMR jadikan aku idola...muahahahah...rasakan ko ingt senang ke nak blajar U...tp seriously aku ckp...sumpah wa ckp lu..blajar U paling sng dlm hidup..blajar 6 bulan je pastu exam....mmg best habis lah...tak de nak stress2...stakan amik course ala2 cosmatic...tak yah la nak blagak sgt kan...muaahahah...nama je duk U..sian anak melayu..kalau amik medic ke engineering ke lain la penceritaan dia...sbb aku hanya ambik social science so most of the time aku perlu bersosial...cool...

Haaaaa yang tak cool nye bila dah habis belajar..diploma sudah. Degree pun sudah, masta pun sudah...skrg tiba la baru merangkak nak cari keje...n time ni aku mmg menyesal blajar tinggi2..aku patut blajar sampai dip je..pastu cari keje then baru sambung blajar...sbb nye pengalaman lg penting dari sekeping kertas tuh...lain la kalau amik cos pure science...tu cite lain beb..ko tak abis blajar org dah cari ko..kalau amik cosmetik mcm ni ko abis blajar smua org risau..lembu2 ni dah kluar U...makin menyemak la bandaraya ni..bajet bagus ..satu dr lembu2 tu adalah aku...;p

Ok tu la serba sedikit cite Uni life...I've wasted 7 years in there..n I don't knw wat I I've learn...n now I've nothing to be proud of...but I'm pretty sure I learn 'something' informally ;);) that is wat I am now ;);) TQ Allah...u give me informal lesson in an informal way and I accept it informally...this is wat we called wisdom...not just the knowledge...

Alhamdulillah...

No comments: