Saturday, September 24, 2011

Semangat patriotik

Pewira yang terkorban
Tak de hujan tak de ribut, after office td aku ajak my sis g TUGU NEGARA...and dgn rasa rendah dirinya aku cakap, this is my first time tahu..I've never been there B4..so aku sedikit teruja bila dapat jejakkan kaki kat tugu negara...homaiii of course la tempat tu dipenuhi Pelancong asing..tetiba aku menyelinap jugak masuk..kihkihkih...bangga tahu, tetiba rasa how lucky I am...dilahirkan dibumi bertuah ni..*terharu*...

Ada org kata buang tebiat ke g sana...maybe jugak la..bnyk2 tempat aku leh pilih tugu negara..Hªªhªhªªhªªhªhªª ...tp ni lah NILAI bangsa melayu...nama je melayu...kalau nenek moyang kita tahu ni la melayu yang mewarisi tanah melayu, sumpah mereka pancung hidup2 dulu...sedih tahu...melayu dah lama mati tahu...yg ada skrg smua layu je yg tinggal...oohhh terlebih emosi nampaknya...

Kalau g negara org tak rasa buang tabiat pegi monument diorng..tp pergi monument sendiri rasa cam tak cool la kan..ni lah melayu..mudah lupa...jalan terhengkak hengkak mcm beruk mat yeh, bajet mat saleh, jalan tak toleh, bergaya asal boleh, tp haprak pun tarak...eceh tetiba lak..lari topik kot...
Semangat Red Warrior tetiba
Finally im here
Saya anak kelantan




p/s : I'm proud to be MALAYSIAN
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: