Monday, March 25, 2013

Berhijab dan bertatoo

Makin dewasa makin ada beda cara kita melihat dunia...saban waktu semakin mendewasakan minda...al kisah satu cerita..situasi dan tempat biarlah rahsia..


Datang seorang wanita bertudung bertanyakan sesuatu..lalu jawaban yg diberikan tidak memuaskan hati beliau..dimaki hamun dengan kata2 kesat..tak pernah aku lihat...ayat yg dilemparkan buat aku terkedu...bahasa ku jadi kelu...pandang dengan pandangan 'malu'..kenapa kamu jadi begitu..sungguh aku hormati kamu wahai wanita berhijab..kamu antara yang hebat..saat kamu putuskan utk berhijab iaitu 'menjaga kehormatan' mu mengapa tidak kamu sekalikan menjaga peribadimu...


Lalu situasi yg lain..datang seorang jejaka...tatoo penuh di lengan..dari baju tipisnya masih kelihatan penuh juga tatoo dibadan..kesasaan badannya buat aku kecut perut..datang menghampiriku..keringatku membasahi urat rambut ubun2 ku..lalu aku disapa "excuse me miss..can u please help me to bla3"...sekali lagi aku kaku..kenapa kamu yg lain pegangannya dgn ku tapi 'lebih tahu' ;)


p.s : Wahai wanita berhijab...percayalah kamu manusia hebat...tolonglah jaga adab...aku mahu jadikan kamu sumber inspirasi yg maha dahsyat...kerna kamu antara yg menurut syariat ;)

No comments: