Friday, March 29, 2013

Babi bertukar jadi biri2

Semalam dlm FB kecoh org post gambar 'babi' dalam trolley di sebuah pasaraya...semua duk sibuk share...tp bila aku tgk menatang tu tergolek dlm troli hati aku tak kuat mengatakan ianya babi...mmg la aku tak berapa kenal binatang ni kalau dah takde kepala...ayam ngan itik pun bleh tertukar..babi pun aku kenal dari hidung nye je wakakkakaka..kalau takde hidung terus confuse..

Al kisahnya pagi td ada pulak org post kata menatang dlm trolley tu bukan babi tapi kambing biri2 frozen..muahahhaha..acane tuh..kau pandai2 kata menatang tu babi...pastu share kat fesbuk segala..makcik2 kakak2 terus jadi kembang tekak nak g pasaraya lepas ni.....tp rupanya itu adalah biri2 gemook yg di import dan disejuk bekukan...hurmmm..chef2 kata babi ni kita tak import yg frozen sbb kita ada pengexport..wallahualam la..tp agak2 la wei sebelum kau share tu...yg primary source tu aku tak kisah la sgt sbb aku tak tau apa caption kau kat gambar tu..tp yg 'tukang click share' tu selidik la dulu...jgn main share je..


Aku tau niat kau nak sebarkan 'ilmu' nak bg org tau..tp make sure ianya bermanfaat lah bukan fitnah..lain jadinya nanti ;) 

Tapi baguslah mereka ni mengaku kesilapan mereka...diorang dah delete smua dah share post semalam..hati2 dalam menyebarkan...wallahualam..

p.s : Yang jenis suka share kat fesbuk pasal kereta hilang siap dgn plate number tu pun lagi satu hal..'tolong share kerete wira biru WZZ0000 dicuri di area kuala selangor bla bla bla " betul hilang ke kena tarik weh ;p

No comments: