Monday, November 5, 2012

#SPM 2000

Since hari ni budak2 sedang menduduki SPM, mari kita kembali sejenak ke zaman itu 12 tahun dulu...saat solat hajat di setiap sekolah...ibu bapa mengalir air mata menadah tangan pada yang esa terus meminta anak berjaya...guru2 siang malam pagi petang mencurah ilmu yang tiada bilangannya...pakar2 motivasi terus menerus membangkitkan semangan anak muda...

antara kita mungkin ada yang terus berusaha hingga akhir masa...antara kita mungkin ada tak tidur malam ulangkaji pelajaran..antara kita terus ada yg tak tdo malam terus meminta dari DIA kadang kala tanpa usaha hanya doa(۳˘•˘)۳ ..ntah aku bagaimana aku lupa..

Sebab aku bukan dari golongan mereka..aku biasa2 saje...result smua D dengan rasa bangga barangkali..yang A1 quran sunnah kau hado?? penghafal quran yang baik satu masa dulu...Hªªhªhªªhªªhªhªª rare skali anak melayu sebegitu..kah kah kah..A2 maths maka dapat dilihat takde lah bodoh mana..otak kiri ku masih berfugsi dgn baik...science subjects smua D...

Tak study?? Tak
Menyesal?? terlambat
Tanda kamu gagal dalam hidup?? Tidak
Kecewa?? Tak perlu...itu yang kamu mahu ;)

Ibuku tidak pernah berlebihan bangga dgn kejayaan ku..tidak juga berlebihan kecewa dgn kegagalan ku...setaip kali aku berjaya yang aku dpt hanya sekadar ucapan tahniah dan alhamdulillah..kadang kala buatkan aku rasa sendu dgn sikap ibu..mana habuan utkku?? Bila dewasa ku sedar..habuanku adalah restu dan doa ibu (۳˘•˘)۳ ...apa lagi yang aku perlu lebih dari itu..maafkan aku...

Mai tgk result SPM aku...

Quran sunnah 1A
Maths 2A
Syariah islamiah 3B
BI 3B
BM 4B
Sejarah 5C
Kimia,fizik,bio,add math, arab 7D-kau ni bodoh ke bangang lol ;p

kelihatan yang akhirat melebihi yang dunia...tapi kini bagaimana :( Ingat, apa pun keputusan mu itu bukan pengakhiran hidupmu..saat kau mula merasa sukar dalam hidup, disitulah permulaan hidupmu..jgn pernah jemu :)


P/s : Ilmu tanpa amal ibarat pokok yang tak berbuah...:)

No comments: