Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru!!!

Bila tiba hari guru, fikiran aku akan cuba utk flashback balik pengorbanan guru2 aku...tp aku mmg tak dpt ingat sgt...sbb aku bukan pelajar popular atau scorer...aku jenis biasa2 je...so takde la guru yg rapat sgt dgn aku...

Tapi apa2 pun aku ttp ada satu cerita ttg guru...cerita yg tak best tapi kadang2 buat aku tersenyum...cerita ni berlaku masa aku form 5...

Ada sorang guru perempuan yg BENCI aku gila2...aku tak tau apa salah aku..ada satu ayat dia membuatkan aku terkedu.."Saya tak halal ilmu yg sy ajar pada student yg saya BENCI" sambil dia bleh baling buku depan muka aku *buku add maths tebal pah oiii..*...hoho aku ingat sampai hari ni...sedih weh...cikgu bleh buat camtu kat kita..hurmmm...

Serious aku tak tau apa masalah dia...ada org bgtau aku dia benci aku sbb kata aku sombong, aku lari dr dia..gila apa ke...tak kan nak aku g sembah kaki dia tiap2 hari...aku mmg jenis bukan kipas2 cikgu ke boss ke..mak pak aku pun aku tak kipas...hurmmm...

Antara ayat cikgu ni utk aku "saya nak tgk tinggi mana Elina boleh terbang"...aku takde la terbang tinggi mana pun, tp nak kata patah sayap tu tak la jugak ;p

Aku ada bgtau my parents pasal cikgu ni, marah la parents aku kan org buat anak dia mcm tu..dah la aku 1st time duk hostel..diperlakukan sebegitu pulak...bila perjumpaan hari ibubapa, bapak aku ada la sound cikgu tu skit..lepas kejadian tu aku rasa semua cikgu benci aku..Hªªhªhªªhªªhªhªª ..adoiyai...tersisih weh...

Apa2 pun I would like to thank her kerna mendewasakan saya sebelum waktunya..kalau awak tak halalkan ilmu awak selama mengajar saya, hari ini saya akan halalkan segala perbuatan awak kat saya.. ;)

P/s : Jadi guru jgn la nak emosi sgt...tugas anda adalah mendidik dan anda dibayar utk itu...jgn persoalkan ttg halal haram ilmu...ilmu yang ada di dalam dada-dada manusia adalah milik Allah (っ˘з˘)っ~♥

Happy Teacher's Day!!!!!

Yours Truly,
-karbie-

1 comment:

Miss N™ said...

Selamat hari guru buat semua guru2 di dunia, trutamanya guru2 di malaysia..!