Wednesday, May 30, 2012

Krabi : Makan-makan

Makanan kat Krabi macam mana??errr banyak yang HALAL tapi masih diragui kehalalan dia...sebabnya aku tanya la org kat hotel tu makanan halal mana nak cari?? "dont worry im also muslim" dia kata smua kat depan2 ni halal...ok aku pun suka hati la...bila aku tanya waktu solat dia jawab zohor selepas asar...dia kata asar pukul 12 tengah hari..zohor pukul 330pm...tak ke pelik tu...ok aku pun mula ragu2...timing dia bagi suka hati dia je....kejap Mahgrib pukul 630pm... tapi dia kata nak solat pukul 530pm pun dah ok boleh solat....tak ke meragui keislaman mereka...haihs....so bagi pastikan kita selamat, order je la yg berunsur seafood dan buah2an....babi tu mmg takde la..tapi ayam sembelih ke tak wallahualam la...

First day aku makan pancake pisang..buah2an takde la ragu sangat kan...


nyum nyum

Gerai nasi goreng pertama aku kat krabi...not bad..oh yeah aku order seafood sahaja...

Susu beruang yang super cool...aku belajar minum ni dari kawan aku


Ni je la breakfast tiap2 pagi

Island tour siap dengan lunch..tapi bila sampai kedai ni aku mintak "halal food" dia bagi nasi n vege je..dia kata muslim we only serve vege...lantak la...aku yg lapar kebulur telan jugak la sayur goreng tepung tu...

Ni lepas balik pulau mmg lapar kebulur..so g makan gerai tepi jalan...Seafood fried rice...mmg marvelous...manggo shake pun marvelous...semua ni RM6 jew..udang bersepah dalam nasi goreng aku..

Oh tambah telur mata...ahaks...
 
Iced Coffee beli kat 7E depan hotel je...





p/s : Mintak la seafood kalau rasa ragu2...takot ayam katok je kan..tak pun ayam mampos..muahahahha.udang mampos takpe....

Krabi Island Tour

Yours Truly,
-krabi-

No comments: