Saturday, February 22, 2014

Bangkok-Pattaya Part 4

Lepas breakfast kami mulakan perjalanan ke medame tusaude...patung lilin tokoh tokoh dunia lebih kurang mcm tu lah..bergambar sakan kat situ..


Lunch kami makan kat MBK...kat sini la protestor berkumpul...dalam hati tuhan saja yg tahu la..nak lalu kawasan yg anytime bleh berlaku tembak menembak pergaduhan dan sebagainya...so aku jalan pun sekaki je la dgn driver..anything happen aku bleh ikut dia lari..hahaha..dah la takde suami so kena pandai pandai la nak selamatkan diri sendiri tak gitu..dah la aku g bangkok sepatah haram tak bagitau parents oiii..klu bg tau mmg tak g ah..aku bukan tipu aku cuma tak bagitau je..kikiki... aku risau gak kat baby dua orang kat belakang tuh...dah la jalan jauh dari aku..setiap kali pusing make sure diorang belakang aku ok ah...parents jalan dgn anak ni mmg la slow skit..masalahnya driver aku jalan laju nak mampus...geram betik...*aku pun jalan laju* ;p




Alhamdulillah kami selamat sepanjang berada kat situ...then kamj g plak jaktujak...sini mcm rantau panjang ah...barang murah...baju kain survinior makanan segala benda la...tp sampai sana kul 1 almaklumlah...matahari tegak atas kepala..menggelegak kepala hotak aku...peluh tok sah ckp ah dari atas sampai ke kaki...pakaian aku takde tempat yg kering hahahah..bayangkan la panas dia kan..kikiki..kat sini aku dapat la tshist 2 helai...cik mpk borong kain sarung thai..

sampai satu tempat kami kena berpisah sebab masing masing nak tgk barang masing masing..janji jumpa balik entrance kul 3.55pm...nona n nijey plak bleh sesat...hahahahah..aku cuak la juvak dapat message 'kami sesat'..bukan apa...aku kesian kat qaid...panaaihhh oiii dalam tu...kalau sesat mmg kehulu kehilir la ngan barang lagi baby lagi...aku bleh imagine la panaihnya budak tu...nasib kejap je sesat diorng dpt keluar balik...hehehe...sampai van muka mcm jebon dah..hahahah...

Settle smua driver pun anta la kami p airport...maka berakhirlah percutian kami di Thailand...sampai je malaysia dapat berita berlaku termbak menembak antara protestir dan polis..


what a blessed kami selamat dah balik malaysia...kalau aku bgtau bapak aku awal takke lemah jantung org tua tu...aku lebih senang rahsiakan pergerakan aku sbb aku tak nak parents aku risau..bayangkan lah di usia skrg ni kalau mak aku tau aku demam tiap tiap hari dia akan call tny perkembangan...suruh rebus bali suruh makan ubat minum air etc...dah tu macam mana...demam pun dia risau ni kan kau o cari nahas mmg collapse la org tua tuh...kasih ibu bawa ke syurga ni la dia..tak kenal usia dewasa dan tua ;')



-TAMMAT-

No comments: