Saturday, February 22, 2014

Bangkok-pattaya Part 3

Hari ke 3 barulah kami balik semula ke bangkok..perjalanan ke bangkok patut amik masa 2 jam je dari pattaya tp sebab jam n stop sana sini maka ia ambil masa seharian hohoho...kul 10am kami checkout n terus ke nong nooch village...macam botanical garden cam tu la..ada la traditional show elephant show camtu ah...klu tak pegi pun tak rugi..nak pergi pun ok la...bleh la nak bawak anak anak naik gajah n tgk elephant show..


Lepas lunch barulah we all teruskan perjalanan ke bangkok...lunch kali ni nampak jemaah cik kiah happy sbb bleh makan nasi n lajk pauk...hahahha..muka puas semua..katanya halal food..wallahualam ah...hati aku kata bukan halal food tp 'pork free' food..hahaha..tp takpe la kan..dah yakin makan aje la...nak berkira dgn makanan ni pendek kata mmg kebulur la..hahhaah..tp sbb aku dah tak konfiden maka aku amik yg berunsur sifut ah...




Masa ni panaih toksah cakap la....tp ima n kak ron selumber badah g bergamabr ngan unta mampus tgh padang pasir tuhhh
Muka can jebon...panas luar dalam dah masa ni..hehehehe
Sebelum sampai bangkok ada lagi satu stop yakni big bee honey farm...sini sama nak beli madu asli bleh la..madu ni bagus oiii utk stimulate otak manusia.madu ni jugak penawar penyakit...mmg tertulis dalam al quran tentang madu dan lebah..siap ada surah lebah lagi kan...so para ibu dan isteri semua duk beli ah madu...aku cam biasa ah..mmg tahu mmg jenis tak makan punya madu nih..tak reti aihhh...beli pun wat jadi sarang semut je aku rasa..so tak beli ah...

Aku takde dalam gambar sebab sibuk duk tahan kencing...cari toilet tak jumpa



Dah elok anak anak kecik td disuap madu tercirit la pulam..qaid n zara berak la pulak...hahahah...dah la sangkut jam..so terpaksa benti tepi jalan settlekan anak anak ni dulu..heheheh..kesabaran kena tinggi wooo dgn anak kecik ni...hehehe...sampai bangkok we all stop makan kat sophia kedai ni mmg halal food...sbb ada sijil halal agama islam bangkok...kikiki..dulu pun masa aku dtg bangkok dah pernah mai sini..so bila aku tak ragu ragu baru la cara makan aku pun mcm hantuuuu...hewhewhew...enjoy ah makan semampu semahuku...


Sampai hotel check in smua dalam kul 10 lebih..kami gagahkan jugak p massage utk kali terkhir sblm balik malaysia...


Balik hotel zassss pengssan sampai pagi..bilik kami cantik woooo...rugi duk sehari je bangkok.hheheh...tu pun sbb guna point agoda nona kalau tak mahal jugak nak membayarnya...
Tunggu part 4 naaaaa...part last dah tuh..hehehhe...


No comments: