Tuesday, November 5, 2013

Sesak

Usai maghrib..jiwa sesak sarat serabut...mencari sesuatu dalam diri yg tak pernah aku temui sebelum benar2 ketemu cinta Illahi...awal muharam yg suram..tiada penghayatan selain hari cuti umum kebanyakan..


Rasa ingin lari sebentar dari hiruk kota...mahu sendiri dalam usaha mencari diri yg belum tentu aku temui....andai bisa, mahu saja aku jerit sekuat hati dari puncak yang tinggi lalu terduduk kepuasan di tebing nan curam...nah itu ilusi ku masa ini sedang benakku diasak bermacam persoalan...


Banyak perkara yang berlaku..perlahan lahan cuba aku analisa satu persatu...walau ditengah jalan aku sering buntu...penyelesaian aku masih belum ketemu...lewat waktu...suatu hari pasti segalanya akan terbuku..kesudahannya aku serahkan pada yang Satu...

Jariku masih menari laju...yang aku ingin sampaikan hanya satu...aku mahu bercuti cuti cuti cuti di suatu tempat yg sunyi...biar yang ada hanya aku dan mereka yg mencintai kedamaian anugerah Ilahi...


Aku mahu lihat alam yg terbentang luas...rerimbun yg menghijau...embun pagi yang masih suci tanpa noda karbon monoksida...tapi dimana??? 



ohhhh dunia...izinkan aku rehat sebentar ya...aku mahu lelapkan mata seketika..selamat malam semua...biar aku sampaikan salam melalui doa buat semua yang aku cinta...aku yakin ia bisa sampai lebih laju dari cahaya..selamat beradu wahai jiwa jiwa yang meronta...tinggalkan dulu bebanan sarat yang kau kendong..esok kita sambung ♥♥


Yours truly,
-karbie-

No comments: