Wednesday, November 6, 2013

Anniversary Nov 2001-Nov 2013

Bismillah...Ya Allah makin rancak nampaknya gambar yg dihantar..setiap gambar pasti ada cerita tak pun nak mengata...kak ron mula kluarkan foto foto zaman dedulu kala...zaman size badan semua S dan M sahaja...aku je size XXL dah zaman tuh...zaman di mana warna kulit masih kelabu asap smuanya...ye la budak br lepas sekolah kan mmg gelap...mana kenal lagi pencerah segala...skrg smua dah lawa2 belaka...


Gang kami 9 orang smuanya...kami datang dari negeri pantai timur...Kelantan dan Pahang mmg bleh ngam..


Kami di satukan di UiTM machang 12 tahun yg lalu...12 tahun bukan satu jangka masa yg singkat...ada satu kajian menyatakan persahabtan yg melebihi 7 tahun akan kekal sampai bila2...wallahualam...tp yg sering aku bilang salam perkenalan kami di sambut dgn ukhwahfillah abadan abada...iAllah akan terpelihara sampai bila2...persahabatan yg sudah melibatkan keluarga..segalanya kita turut sama merasa...suka mahupun derita...


Lama tak lama...sepanjang kami bersama, kami sudah merasa kehilangan dua org bapa...ayah kak fizah n abah lina...antara kami ada yg  pernah pergi rumah kak fizah makan kancil yg diburu ayah kak fizah...antara kami ada yg rapat dgn abah lina sbb selalu g tdo rumah lina...dulu aku suka g tdo umah lina...malam malam abah lina akan layan borak ngan kami...aku masih ingat dia ajar aku buat 'trick' guna daun terup...ayah mereka ayah kami...al fatihah buat mereka...ayah2 yg lain pun sama...ayah kepah, mimi, ida, hawa semuanya adalah bapa2 dan ibu2 kami...


Tiga tahun di bumi machang..kenangan yg menggamit perasaan...tidur, makan, mandi, basuh baju, p mandi jeram pasu, pergi kelas, outing, lepak, semuanya kami lakukan bersama... Pergi kelas, pulun buat assignment, study for exam, masuk dewan exam, atur kedudukan, meniru, ehh...semuanya kami lakukan bersama...

Study la ni kononnya....kalau 4 jam dalam library...first 30 minutes je study nya...yang lain ni la kejenya..bergambar, bergelak ketawa, buat jahat dll...

Hidup kami sangat enjoy...bosan bosan kami sewa kete pegi kfc tanah merah...dalam enjoy pun kami sentiasa je cari bahan nak gaduh, nak bermasam muka, nak terasa, nak berpuak2....hahahhaha..biasalah zaman muda remaja...smua kena merasa..baru ada cerita gila bila dewasa dan menganjak ke usia tua...


Ni aku tak tau makhluk mana yang buat jahat kat aku ni..abaikan kaki belakang..takde kena mengena dgn yang mati ;p

Setelah tamat 3 tahun diploma kami...Hari2 terakhir dibumi machang membuatkan kami serba tak keruan...takut takut ini kali terakhir kami bersua muka..tapi jodoh kami panjang...kami masih disatukan di bumi shah alam..sekali lagi kami meneruskan pengajian dan kehidupan bersama..cerita di shah alam takde la se best cerita di machang...kat machang lagi banyak pengalaman...kat shah alam sikit sebanyak kami sudah dewasa...kami sudah semakin kenal dunia...budak kampung mai bandar...semua kami nak rasa...alpa..tapi masih terjaga...lama jangka masa kami bersama...


Time aku practical, aku slumber je practical kat kuantan...tanpa segan silu menumpang rumah effa...mak ayah n family effa dah macam family aku dah....kereta ayah effa macam kete aku dah..sbb aku je pandai bawak nissan sunny tu hoho..vroom vroom..selak kain sampai lutut vroommm rempit ngan sunny p keje...wat a blessed...*kak fizah ingat tak elina pijak kaki kak fizah ngan wira ayah kepah??? hahahaha...nasib tak cacat kak fizah...


Time masters aku banyak habiskan masa dgn lina n hawa...teman seperjuangan...sempat la kejap kepah dtg duk ngan we all ...masa tu dah tak njoy sgt dah...nak siapkan thesis bukan sesuatu yg enjoy...last2 tinggal aku n awe...pulun buat thesis berdua...zaman aku masters, kak ron n effa selalu je dtg culik kami...bawak kluar n berhibur...kak ron bab entertainment mmg bleh cari dia..dr dulu sampai skrg...ratu entertainment...hahahah...tq kak ron n kepah...time masters jugak kak fizah n ida pernah dtg melawat aku n hawa...thanks kak fizah n ida...tak silap masa tu cuti new year 2009 kan...

Presentation research method 2008


Skrg ni bab entertainment yg melibatakn perhutanan chop plak ambil alih...bawak aku p taman negara n tioman...tq chop for the trip...hoho..kawan2 aku mmg best ah semuanya...bab enjoy kawan kawan aku mmg nombor satu..tak pernah dan tak akan ada galang ganti...cucuk bintang mmg keje diorang..siang malam...layannnnnn...




Ima, lina n mimi walaupun sudah berumahtangga tp kami tak pernah sekalipun merasa jurangnya...maybe sbb suami masing2 pun sahabat kami juga...makin rapat ada la...dulu lina selalu je gaduh ngan ali...tp skrg dah ngam ngam soiii..auuummmm...hahahah...*harap ali tak baca ni*..masa lina nak kawin aku stresss wooooo...takut kehilangan sahabat weiii...sceptical gila zaman tu...lina kawan aku yg pertama nak kawin...takleh terima hakikat masa tu oiii...rasa mcm perkahwinan tu akan menjarakkan kami..rasa mcm hilang kawan karib gtu lah...kahwin ni elok skit dari mati je aku rasa...hahahaha..skeptikal gila aku kan...kikikiki..masa lina kawin mmg cukup lengkap gang kami 9 org...untunglaaaaaa...huh...so masa ima n mimi kahwin aku dah bleh terima hakikat la...takde la fobia sgt ngan perkahwinan...hahahaha...

Masa lina kawin semua gang pahang turun mai woooo...

Masa ima kahwin ida n hawa tak datang...*masa mimi kawin mana pic eh??*

Sejam lebih aku menaip...mencurah memori di benak fikiran..tak tau mana nak mula, mana nak hentikan...sering aku ungkap..biar kering mata tinta, tak akan pernah selesai cerita kita, sehingga kita tutup mata, saat dimana kita bercerita melalui doa ;)



Hurmmm...aku tak tau mana datang makhluk kenit ni...yang menjadi idola kami setakat ini...hehehehehe

p.s: Post about friendship bleh click sini eh   

Saat ditanya hati paling dalam...disitu tersimpan seribu satu jawapan...nilai kasih sayang sebuah persahabatan....

12 comments:

Unknown said...

Wahhhh terharu wey! Penuh suka dan duka.. Entry ni paling best.. adakala aku baca rasa sayu, adakala aku baca rasa lucu.. itu la MEMORI terindah. Sahabat selamanya

mrsRons said...

Sweer sour..hitam putih..warna warni kehidupan.. korang seme ttp di hati xkn ada galang ganti.. nape mase umh kt puncak xde gambar ek..pix kawin sy mlm ni korek album lg laa..huhu love u all..
gaduh2 kutuk2 marah2 walhal dlm hati sgt sayang antara satu sama lain. Cerita kita xmunkin berakhir di sini..sampai nnt bertemu misti sesuatu akan terjadi..gelak guling2 baru tolong.. wohhaaaa

Karbie said...

tak sabar nak g korek album umah kak ron...nak sambung gelakk...hahahaha

Karbie said...

ahaaa..taip sepatah seribu satu yg menjengah..adoii memori terindah payah mak nak tulis...mcm2 yg terjah

Karbie said...

tak sabar nak g korek album umah kak ron...nak sambung gelak geguling

Unknown said...

Sungguh comel si kenit itew ahhaha..

Karbie said...

sangat comel sikenit tu tiba tiba muncul disitu

Unknown said...

TQ Elina...Touching sangat2... Teringat kembali kenangan lama... Rindunya ....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

TQ Elina...

Karbie said...

sama sama ida

Karbie said...

hati ikan ida ni kikiki