Monday, August 26, 2013

Trip to Medan : Day 2

Jam 630am aku bangkit dari beradu...lepak kat luar bilik jap sambil tunggu sunrise..pemandangan di lake toba seawal pagi sangat mendamaikan subhanallah...heaven on earth...bangun pagi buka pintu bilik nampak lake toba...wowwww....


After breakfast kami bersiap siap utk check out dan menuju ke kota medan yg mengambil masa selama lebih kurang 5 jam...Sebelum ke medan kami ke brastagi dulu...

Before check out sempat lagi


Dalam perjalanan kami singgah di piso piso waterfall....nama piso ini bererti 'pisau' dimana air terjun ini yg menjunam kelihatan seperti pisau...masyaallah indahnya ciptaan Allah...suhu kat sini agak sejuk kerna ia dikawasan tanah tinggi.. tak perlu la pakai jaket segala hewhewhew...dingin sahaja...sepanjang perjalanan scenary smua memukau...tp dalam memukau pun aku siap lentok lagi dalam kete...kikkikiki....

Sipiso piso waterfall


Macam ni la view sepanajng perjalanan kami....
Kami singgah di pasar buah dimana wanita2 sibuk beli buah nak bwk balik malaysia...oh aku dapat sepasang telekung solat..teringin sbb cantik dan aku tertarik...tu je cara aku shopping senannye...hewhewhew...setelah semua settle kami menuju ke kota medan merentasi hutan belantara.jalan bersimpang siur...mujurlah pemandu kami cekap...makanya again aku enak dibuai mimpi kat belakang..hewhewhew...jarang time org memandu aku bleh tdo selain bapak aku...tp amri ni mmg aku yakin cara pemanduannya yg berani mati tp berhati hati..

at Pasar buah..buah pun mereka borang hokay...




Sampai je medan Amri carikan spa..spa ni takdelah best sgt tp boleh lah utk kami yg nak diurut...first time aku facial sepanjang 30 tahun hidup..tu pun puas org tu duk promote...2 jam urut dan facial hanyalah RM 60 sahaja...best je lepas diurut...


First Time buat facial

Malamnya kami makan kedai ayam penyet special medan...after dinner Amri bawak kitorang pusing pusing Merdeka Walk sambil cuci mata...

Joko Solo at medan



No comments: