Tuesday, January 22, 2013

Passport collection

Senangkan...kalau aku yg tak suka berurusan ni kata senang...maka uols percaya la kat aku...aku collect kat putrajaya percint 14...mmg aku puji dari masuk kawasan hingga ke dalam office..semuanya peramah sgt..

Mula2 masuk td aku disapa oleh makcik india..tanya gambar passport dah ada dik?? Aku angguk "dah ada" sambil senyum...permulaan yg baik untuk hari ni..masuk ke pejabat immigresen aku terpinga2 baca segala yg bleh dibaca..lalu aku disapa lagi oleh seorang pakcik..sambil lambai2 tangan ke arahnya..."ye cik nak buat urusan apa"?.."saya nak collect passport utk online renewal"..dia pun bg nombor kat aku suruh aku tunggu..baru je duduk nombor aku dipanggil utk melakukan pengesahan cap jari dan sekali lagi dia mintak gambar passport...3minit siap urusan tu..aku tgu till kul 8am utk buat collection...

By 815am dah dapat collect my passport....oraite kali ni aku berpuas hati dgn perkhidmatan kerajaan...janji ditipati...lol...alhamdulillah dipermudahkan segala urusan hari ni...tak payah amik halfday segala...

My brand new passport ;p

No comments: