Tuesday, January 15, 2013

Kesabaran diuji

Entah mengapa....intro...taktau la kenapa sejak dari semalam lagi tahap kesabaran aku diuji...diuji dgn traffic jamm melampau...dan makanan yg aku tak dapat makan...bufffff

TRAFFIC JAMM

Minggu ni tahap jamm sgt seperti cipan...aku kluar rumah 630am aku sampai sunway kul 800am...harja sungguh...banyak gila kereta area kinrara pepagi buta...tahun lepas ok je..aku cukup benci awal tahun..kesesakan yg melampau...tu tak kira lagi BBNU yg baru lepas spm dapat lesen P...konon pepagi hantar adik g school..mula la memandu macam lembu...choiii..Tu time pergi kerja..balik pun sama...aku ontime gila balik 530pm..tol sunway dah jamm mcm sardin..jadah sungguh..
*hilang sabar betik aku*

Nak smooth macam ni pagi n petang..24/7..lol

MAKANAN
Semalam masa lunch kat office aku order mihun goreng basah....sampai2 mihun goreng kering...ada sbb knp aku order basah...sebab aku malas kunyah...nak telan sajo...*mmg tak ikut sunnah pun..patut badan mcm tong *...ok hilang selera disitu..makan 2 suap dah tolak tepi..membazir distu....

petang balik keje rasa nak makan ayam mekdi regular..ada sbb kenapa regular sbb aku tak suka pedas...drive thru la puchong gateway...dah lapar kebulur bukak2 demmit spicy pulak dia kasi..darah dah naik ke kepala...tak tau nak marah kat sapa...maka luah la kat twitter...segala binatang kat zoo kkuar...hurmmm...makan je la Special K jawabnya semalam..


Hari ni lunch hour member ajak makan secret recipe...wahhh aku pun berkira2 la apa nak makan..nyum nyum..ok order cordon blue....tunggu 30 minit sampai satu je cordon blue with rice kawn aku punya...demm... mula nak naik hangin...ala aku naik hangin mcm mana sgt kan..aku tny la aku punye mana kenapa dtg satu je...slumber budak tu cakap  "sorry kak org dapur....." sebelum ayat dia habis "Cancellll" aku potong*nada agak tinggi disitu*...ok... kawan aku dah  pandang satu macam kat aku dgn muka terkejut...maklum lah nak dgr suara aku pun jarang2 ni kan pulak nak dgr aku marah kan..lol..aku meredakan keadaan...takpe2 saya nak cancel je food tu....nnti saya beli roti..dalam hati tuhan yg tahu membara terbakar menyumpah seranah....aku laparrrrr....*nangis dalam hati..mengadu kat Allah* dah tu nak ngadu kat sapa lagi kan...sapa la nak dgr cite2 bodoh ni...hehehe..merajuk dgn diri sendiri..balik ofis tak makan n tak beli air pon...boikot sapa ntah..tp ngadu jugak kat ej...kikiki..dia dengar je cite aku biasanya walaupun bodoh..best kan kakak saya..lol..

maka dia pun nak pujuk hati ku yg luka ajak la makan padi...hoyeahhh...terus bersinar mata...nyum nyum makan sepuas hatiii.....siap cheat lagi makan chocholate eclaire kat starbucks....kikiki...


Sambil hirup kopi pikir balik apa terjadi dlm hidup aku semalam n hari ni...*belum dapat jawapan kenapa aku diuji...andaian aku Allah nak bagi aku rasa, bagaimana rasanya bila kita tak dapat apa yg kita nak time kita betul2 perlukan nya ;'("*

Ej : "tu la semalam tak nak makan ayam spicy tu suruh buang....sebenarnya tu je rezeki mear utk semalam...sombong...hari ni Allah uji lagi tak dapat makan terus..belajar syukurrrrr apa yang ada..jangan memilih.."
Aku: -_-...*buat mata terkebil2* ;p


P/s: lesson learn: hidup ni jgn banyak complaint...belajar menerima apa yg ada..kita tak akan pernah rasa cukup dgn apa yg kita ada sehinggalah Allah tarik apa yg kita ada...masa tu baru menggelelabah -_-...
 

No comments: