Thursday, July 27, 2017

Lupa siapa aku

Kadang aku kira hati aku je yang terguris aku tak pikir hati orang pon

Kadang aku nampak salah orang je aku tak nampak salah aku

Kadang aku kira terasa aku je aku tak kisah terasa orang

Kadang aku main assume je tanpa usul periksa dan aku buat konklusi sendiri yang banyak tersasar dari realiti itu yang buat aku selalu sakit hati

Aku jarang muhasabah diri

Aku jarang tanya orang mana salah silap aku which aku tak hingin pon nak tahu sebab ego aku tinggi melangit

Andai orang bagitahu mana salah silap aku pun mesti aku cuba cari salah yang memberitahu

Aku manusia hina dina yang diselubungi dosa yang sering bersangka sangka membabi buta

Bencilah aku seadanya

Maafi aku selebihnya

Jangan sampai aku lupa aku hanya hamba kepada sang pencipta

semoga sentiasa terpupuk rasa kasih dan cinta dalam diri sehingga akhir nyawa

No comments: