Wednesday, May 20, 2015

PEKAK

Tak boleh lah nak terima andai ada lebih pada yang lainnya...kitalah yang paling sempurna tanpa dosa..seperti kitalah jaminan syurga yang mata air mengalir di bawahnya...kalau macam ni gaya cakap la apa tak akan masuk telinga apatah lagi nak diserap ke jiwa..keras hati manusia..pekak telinga buta mata..mati jiwa buta mata hati nya...payah nak terima..lama lama makin hilang seri pada wajahnya..penuh dengan hasad dan tak puas hati dengan segala yang kita punya...

Tenanglah wahai jiwa..

Lihat sama kiri kanan atas bawah apa yg kita ada...bersyukur atau sebaliknya...sudah sudah la memikirkan perihal manusia...manusia tak mampu beri bahagia..haiwan kadang kala lebih beri kita bahagia...kucing misalnya..gurau gurau saja..

Aku nukilkan masalah aku sebenarnya...kalau terkena jangan mudah terasa..aku manusia sarat dosa..kalau mati sekarang barangkali nerakalah tempatnya..aku doakan para pembaca semoga sentiasa dirahmatiNya..kalau mahu bahagia doakan yang lain juga semoga terbit hati yg penuh dengan rasa cinta ...
Aku sayang semua

No comments: