Tuesday, May 5, 2015

KRABI 2015 Part 1


Tiba di kepulauan dengan ketentuan...terima kasih tuhan

Jam 7.30 am waktu tempatan sudah terpacak di krabi airport..pertama skali cari dulu simcard thailand utk tujuan koneksi jalur lebar...dengan harga 200 bath sudah mampu memiliki satu sim card dan unlimited internet utk 3 hari...cukuplah utk berhubung dengan kaum famili

Untuk tujuan transport dan package kepulauan sudah di booking dari malaysia dengan harga 4100 bath/RM 410 seorang...bunyi seperti mahal tapi sesuai utk yg lanjut usia seperti kami bagi elak chentoom menchentoom dek kerna keenatan..so uols kalau nak amik package aktiviti air mmg bersepah sepanjang Aonang ni...tinggal rajin or malas je nak jalan dari satu kedai ke satu kedai..

Sampai hotel jam 900 am terlalu awal nak check in belum boleh...so ambil keputusan sewa motor dari hotel 24hrs/280 bath...boleh la ronda ronda cowboy town ni bawak kakak aku jalan jalan...seronok jugak dah lama gila tak bawak motor ni...motor aku pilih yg cun lah baru semangat nak bawak lulzzz



Destinasi pertama p cari foot massage..dengan bayaran 300 bath bleh urut kaki sejam belakang 30 mins...pergh malasyia mana nak dapat oiii...suruh org buta urut pun mau 40 hengget sejam 😂
Masa urut ni ada peristiwa aneh...masa tukang urut nak urut belakang aku siap siap cakap pinggang aku sakit dengan harapan dia tak tekan la kuat tang pinggang...tiba tiba dia tanya "pain here" sambil gosok pinggang aku perlahan2..aku angguk je lah ...tiba2 lama plak dia gosok pinggang aku dgn mingak panas n sesekali aku dengar dia baca mentera natang po ntahhh pasti fiuuuu dia tiup kat pinggang aku...amboii bomoh aku ke apa lulzzz...but not bad la lepas irut rasa lega pinggang aku..bukan lah percaya mentera dia harus lah ketentuan yg maha kuasa dengan izin dia ..

Lunch kami p cari banana pancake..halal food krabi ni bersepah tapi lihat lihat la jugak bukan main redah...kami stop tepi jalan ni makan pancake yaminlah sedap pancake makcik ni uols mai krabi wajib try ni...terletak depan police tourist okeh..
Dah kenyang makan balik hotel terbongkang sampai petang...

YAMINLAH Pancake


Aktiviti malam p polish kuku katanya lepas polish kuku p basuh rambut...ntah ke apa ada xtvt kecNtikan macam ni..smua benda nak org buat rasa bila bercuti cam ni lulzzz...murah murah ke dalam 20 hengget kita camtu je...

Dinner kami makan kat Bamboo restaurant...sedap food dia tapi bit pricey..biasalah makan kat restaurant kan nak murah makan la yg tepi jalan camtu...okeh so tu jelah xtvt hari ni..



No comments: