Wednesday, December 12, 2012

Kerugian...

Hari ni Allah uji aku dengan kerugian...lunch hour tadi beli ayam KFC makan 2 mulut hilang selera..rasa ayam tu tak sedap...padahal org sekeliling berselera je makan smua tu...al kisahnya aku terpandang seorang mamat india, pergi meja ke meja makan sisa makanan org...bercampur baur perasaan..kasihan dan geli...so terus hilang selera makan ku...buang duit je 9 hengget...

Balik ofis cam biasa la beli air mineral n rasa nak makan kacang...pilih punya pilih ada yg cocktail..nampak cam ada macadamia..aku suka kacang tu..bukak2 plastik peanut yg banyak bersepah...cashew nut 3 ketul, almond 3 ketul, macadamia 3 ketul, caittt....peanut kacang murah mmg la bersepah dia letak..aku nak almond n macadamia tu :(

Dalam kul 4pm aku terima panggilan, aku ingat bank sbb aku baru g collect my cc....nak buat pengesahan cc katanya...dgn bangang aku buat la 'pengesahan'...haram jadah kena tipu..company haramjadah apa ntah...tak pasal2 charge cc aku rm388..dgn haramjadah merasmikan cc aku....kalau aku nak eleborate mmg pjg, tp satu je la aku nak tny, kenapa begitu telus maklumat kami sbg pengguna?? Secepat ini..Dlm masa 24 jam..tersebar keserata alam...*Jaga sumber pendapatan kalian* ;)

Balik keje lapar2 singgah mekdi beli nugget...order 9pcs, bila dia bg kat aku, rasa cam kecik..aku kan jenis gelabah..tk suka tgu, so amik je n blah..rasa tak sedap hati je...benti tepi jap n cek tgk.. aish kasi aku 4 ketul...size happy meal..harja sungguh...patah balik Q balik n mintak tukar...nasib baik budak yg jaga kaunter tu kelihatan menenangkan jiwa...hilang rasa sentap mak...setakat rugi 5 ringgit apa sgt la...mak dah rugi rm388 kan...wakaakkaka..

Hari ini DIA uji aku dengan KERUGIAN wang ringgit...aku terima dgn rela...nak berduka durjana tiada guna...banyak sgt dah keseronokan dan KEUNTUNGAN DIA bagi kat aku selama ni..kadang kala aku tertanya mana balasan atas kekhilafan... ini mungkin jawaban..terima kasih Tuhan ;)

Blessed Wednesday (っ˘з˘)っ~♥

2 comments:

Unknown said...

Sian nya..xpela dude..xdop rejeki..nsb baik x rugi beriban...aku pon heran la ngn pihak bank ni..agak2 dorang ni jual maklumat customer kot heeeee~

Karbie said...

kannnnn...harja sungguh..tak sampai 24hours..puihhh