Wednesday, September 5, 2012

Rencana kita mungkin bukan rencana DIA ;')

Rencananya hari ni after office aku nak jumpa kak Ron at Saba Cyber....dah lama rasanya tak jumpa Kak Ron...dia kata biasanya dia akan sampai area cyber dalam kul 7pm..so ok la...aku bajet sampai 630pm...B4 aku balik dr office tiba2 hujan turun rintik2, kilat menyabung...aih tak sedap hati tetiba...hati kecil dah rasa mesti jam ni..HUJAN=JAMMED=ACCIDENT...dah masak dgn hukum dunia...takpela...waktu kat PC menunjukkan 5.28pm aku terus shut down PC ready utk blah...seperti yg dijangkakan...

Tol sunway jammed sampai ke Puchong...merangkak dalam kadar 10km/h...dalam hati mcm mana Kak Ron nih...kalau area sini pun jam dia mestilah lagi jamm...takpe la terus aje ke Cyber...Aku sampai Cyber dalam pukul 6.45pm...by 6.50pm Kak Ron call kata dia sangkut dalam jammed kat Mines...takpe la aku kata..aku tunggu je...perut ku mula berkeriuk..aku ckp kat Kak Ron aku makan dulu la..lapar sgt dah ni...biasa time2 mcm ni aku dah dinner...ok la aku pun order makan dalam keadaan malu bertalu2..ye la Saba tu mana ada org pergi sorang2...semua g dalam group atau family...wat muka tak malu je lah...Baru je makanan sampai kak ron call..Kul 7.15pm dia call kata masih jammed seperti tadi..seperti tiada harapan utk sampai dalam masa yg singkat..takpe lah esok je kita jumpa...tiba2 aku dgr dalam talian "eh eh eh rano nih"..aku tak dgr sgt apa dia kata..fon aku plak battery kong..hati terdetik Kak Ron dalam kesusahan...

Aku batalkan niat utk makan..lapar hilang serta merta...terus menuju ke kereta...terima sms dari Kak Ron kereta dia enjin mati..menyelirap darahku...risau, gelabah, kesian, dalam masa yg sama aku tau, aku tak dapat membantu :'( Pok Sa pun dah takde sini..sapa Kak Ron nak call ni..sms tanya dia kata dah call insuran..lega skit rasa...

Otw back home, aku plak sangkut jamm...tahap jammed nak masuk SK subhanallah...mcm ada rusuhan...35minit aku tgu kat t.lite SK (˘_˘") nasib baik kete aku tak buat hal jugak...mak ai..mmg bala betul tahap jamm hari ni...sampai umah dalam 9pm..sms Kak Ron dia masih di tepi jalan dalam ketakutan...dah la area mines tu takde la terang mana pon...komuniti kat sana pun errrrr..ok abaikan..

P/s : Sorry Kak Ron nothing much I can help u...kalau ini yang direncanakan DIA kita akur ya ;'(

1 comment:

mrsRons said...

it ok..semenye baik..tp upset skit sbb my bro yg wujud di kota ini macam dh xwujud..bleh blah