Friday, September 14, 2012

Just wondering!!!

Aku pelik dgn kanak2 zaman skrg..adakah mereka semakin bijak berbanding dgn zaman aku dulu??? Atau aku je yg kurang bijak dibandingkan dgn kanak2 sezaman dgn aku...┒(⌣˛⌣)┎

Betty terlalu banyak yg dia tahu aku rasa...masalahnya benda2 yg dia tahu smuanya berbentuk hiburan dan isu semasa yg tidak banyak membantu dalam pelajarannya...maybe sbb minat mereka utk ambil tahu membuatkan mereka terlalu 'tahu' ttg smua ni...

Gadget2 terkini toksah ckp la..aku terkial2 nak explore benda baru, dia zas smua dapat tangkap...

Masa dia kat rumah nenek dia..kakak aku tak reti nak record astro programme kat rumah..so kakak aku call la betty...dia bleh bagi instruction tanpa melihat manual...dgn lancar dan tepat ok instruction dia...tu pun kakak aku masih terkial2..Hªªhªhªªhªªhªhªª ...mmg boleh keje 'call center"...call center pun tgk manual aku rasa..LOL..

Rancangan TV, aku kena view info nak tgk cite apa..kdg2 rasa cam pernah tgk movie tu....tp lupa tajuk..tapi lain dgn betty...dia sambil2 main ipad, sekali jeling je, tgk kejap je scene dah tau cita apa...(˘_˘")

Masih tertanya2...kenapa mereka tidak guna kepintaran mereka kearah 'pendidikan'...bukan mainan dan hiburan itu masa depan mereka...kalaulah mereka tau pentingnya pelajaran..kalaulah mereka tau betapa berharganya harga sebuah ilmu..kalaulah mereka tau, ilmu itulah masa depan mereka...alangkah untungya mereka dikurniakan kepintaran ini...tapi sayang..diusia begini mereka 'tak nampak' semua tu..sama seperti kita dulu2..sehebat mana pun kita terangkan pentingnya pendidikan kepada mereka..mereka tak akan faham..sehinggalah mereka tiba usia kita hari ni...dimana banyak waktu yg telah disia2kan...

Semoga masih tercalit 'kepintaran' itu saat kamu mula sedar akan kepentingan ilmu...aku sentiasa doakan kamu...agar kamu tidak terus hanyut dalam mimpi2mu...walau apapun yg kamu ingin jadi...jadilah yang terbaik bagimu...jadilah yg berilmu...jadilah yang punya harga diri dan tidak meninggi diri...kamu adalah harapan ibu bapamu...

Yours truly,
-mear-

No comments: