Friday, April 18, 2014

Kamu

Aku tahu akan peritannya jasadmu..aku tahu akan luluhnya jiwamu..aku tahu akan lemahnya anggotamu..aku tahu akan tingginya harapanmu..aku tahu akan rapuhnya nalurimu..aku tahu kau masih menunggu...


Setiap kali kau bercerita sungguh aku mahu menjadi pendengar setia...walau kadangkala aku tiada solusinya...aku hanya mampu mendengar dan berdoa...agar dipermudahkan setiap urusan mu dan datangkan yang terbaik...tapi jauh disudut hati kecil aku takut kau mengalah...


Andai kau perlukan, aku sentiasa ada..tapi ingat andai suatu saat nasihatku sudah tidak berguna, kamu jangan pernah mengalah ya...kerna aku terus akan mendengar sampai bila bila...aku bukanlah pendengar yg terbaik kerna kadangkala aku juga tiada solusinya...


Saat kau masih dibahuku untuk mengadu lalu nasihatku sudah tidak memadai buatmu jangan pernah berganjak walau selangkah saat kamu masih lemah aku takut kamu rebah...aku sudah tidak mampu mengangkat kamu utk terus melangkah...


Tuhan sedang mengujimu dan saat kau tabah ganjaranmu sudah melimpah ruah...tolong jangan pernah mengalah dan mengaku kalah...demi Allah...

No comments: